هنرهای رزمی سالمندان

هنرهای رزمی سالمندان-سیف نصر

هنرهای رزمی سالمندان

داشتن فعالیت برای افراد 50، 60 یا حتی 70 ساله بسیار مهم است. بدن با افزایش سن و در این سال ها شروع به ضعیف شدن می کند، مخصوصا زمانی که سالمندان در دام سبک زندگی که در آن تحرک و فعالیتی وجود ندارد گرفتار می شوند.

با افزایش سن، بدن انسان بسیار شکننده می شود. و با توجه به این واقعیت نمی توانیم بر اهمیت فعالیت روزانه تاکید کرد. با افزایش سن برای ما  بسیار مهم است که درگیر فعالیت‌هایی باشیم که ما را به اندازه ای فعال نگه می‌دارند که بدنمان به ما اجازه می‌دهد تا از سلامت و تناسب اندام خود اطمینان حاصل کنیم و از هر گونه بیماری که در آینده می‌تواند مانع ای باشد برای زندگی با کیفیت تر در سال‌های آخر زندگی‌مان ، پیشگیری کنیم.

هنرهای رزمی سالمندان-سیف نصر

بیشتر بخوانید: دفاع شخصی کودکان

انسان ها در دوره ای از زندگی خود که وارد مرحله بازنشستگی می شوند و از فشارهای روزمره زندگی رها می شوند، باید بر سلامتی خود تمرکز کنند. البته، توجه داشته باشید با توجه به افزایش سن محدوددیت هایی برای بدن انسان به وجود می آید که ما باید قبل از پرداختن به هر نوع فعالیتی، باید به محدودیت های فیزیکی و ملاحظات بهداشتی توجه کنیم. تا از آسیب های احتمالی پیشگیری کنیم.اما هنرهای رزمی  برای همه افراد، بدون در نظر داشتن سن و سال، مناسب است و می توان آن را متناسب با هر سطح توانایی انجام داد.

امروزه آموزش هنرهای رزمی در بین افراد با سنین بالا نیز محبوب شده است.  سالمندان به دلایلی مانند بهبود آمادگی جسمانی و هوشیاری ذهنی به هنرهای رزمی روی می آورند. اما فراتر از آن، هنرهای رزمی فعالیتی است که سالمندان برای کشف اینکه توانایی های بدنی آنها تا چه حد می تواند آنها را در حین یادگیری چیزهای جدید انجام دهند، انتخاب می کنند.

در این مقاله از سایت آموزش بادیگاردی سیف نصر به بررسی 4 مزیت هنرهای رزمی سالمندان می پردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

4 مزایای هنرهای رزمی سالمندان

هنرهای رزمی سالمندان-سیف نصر

بیشتر بخوانید: 5 دلیل اهمیت یادگیری دفاع شخصی بانوان

1-    کمک به حفظ سلامت روان

یکی از مزایای هنرهای رزمی سالمندان کمک به حفظ روان است.این یک واقعیتی انکار ناپذیر است که بین فعال بودن و حفظ هوشیاری ذهنی رابطه مستقیمی وجود دارد. با این حال، برای سالمندان، مغز به همان سرعت و سلامتی که در سال‌های جوان‌تر انجام می‌داد کار نمی‌کند. آنها تمایل دارند زمان واکنش بدتری را تجربه کنند و تیزتر شوند.

انجام تمرینات هنرهای رزمی فعالیتی است که می تواند اثرات پیری را به میزان قابل توجهی در سالمندان کاهش دهد. از طریق انجام تمرینات مداوم روتین های بازتابی مورد نیاز آموزش، سالمندان قادر به حفظ هوشیاری ذهن خود می شوند. این فقط مجموعه‌ای از تکنیک‌هایی نیست که چند بار در هفته در باشگاه یاد می‌گیرند و تمرین می‌کنند، بلکه به سبک زندگی تبدیل می‌شوند که سالمندان یاد می‌گیرند آن را به عنوان راهی برای حفظ نظم جسمانی و ذهنی اتخاذ کنند.

مغز ماهیچه ای است که باید به اندازه سایر عضلات بدن تمرین داده شود. هنرهای رزمی به سالمندان این امکان را می دهد که نه تنها در فعالیتی شرکت کنند که ظرفیت های ذهنی آنها را تحریک می کند، بلکه توانایی های جسمانی آنها را نیز تقویت و بهبود می بخشد. این می تواند هر چیزی باشد که آنها برای ساختن آن انتخاب می کنند زیرا به آنها اجازه می دهد تا در سطحی که برای آنها مناسب است و در آن راحت هستند شرکت کنند.

هنرهای رزمی سالمندان-سیف نصر

بیشتر بخوانید: 6 نوع ورزش های دفاع شخصی زنان

2- اجتماعی شدن

با ورود افراد به سن بازنشستگی، دایره دوستان آنها نیز کاهش می یابد. آنها دیگر نیازی ندارند که به صورت مرتب سر کار بروند جایی که در ارتباط دائمی با همکاران و همکاران خود هستند. ثبت نام در کلاس های هنرهای رزمی به افراد این امکان را می دهد که باافرادی که علاقه مندی های مشترکی دارند رابطه دوستی ایجاد کنند.

جامعه ای متشکل از افراد همفکر مصمم به حفظ تناسب اندام و سالم ماندن، انگیزه کافی برای سالمندان برای دنبال کردن این فعالیت است که به آنها انگیزه می دهد تا خود را به محدودیت های خود برسانند. برای سالمندان می تواند عجیب باشد که بدانند آموزش هنرهای رزمی به آنها یک محیط اجتماعی کاملا شبیه به آنچه در سایر فعالیت های اجتماعی میتوانند یافت کنند می دهد.

دوستی‌های جدیدی که از طریق تمرین منظم هنرهای رزمی سالمندان ایجاد می‌شوند، الهام‌بخش هستند و باعث ایجاد انگیزه در آنها می شود.

 

3-  هنرهای رزمی بدن شما را سالم نگه می دارد

تحرک لگن و قدرت گرفتن  پس ازسن 50 سالگی کاهش می یابد و ورزش های رزمی از طریق روتین هایی که برای سالمندان مفید است  توانایی های سالمندان راتوسعه می دهد. این تنها یکی از مزایای هنرهای رزمی سالمندان است.

فعال ماندن بدون توجه به اینکه چگونه این کار را انجام می دهید تضمین می کند که بدن شما در بهترین حالت باقی می ماند، اما انجام آن از طریق هنرهای رزمی فعالیت را جالب تر می کند و فرد را تشویق می کند که به روال روزانه خود وفادار بماند.

ایده حفظ آمادگی جسمانی از طریق هنرهای رزمی به شما احساس موفقیت بیشتری می دهد و در عین حال عملکردهای بدن خود را کنترل می کنند ،سوزاندن چربی،حفظ سلامت قلبی و عروقی افراد و بهبود ماهیچه ها نیز از دیگر فواید هنرهای رزمی سالمندان است که به شما کمک می کند از بیماری های رایجی که تقریباً همیشه با افزایش سن وجود دارند، مانند آرترز، فشار خون بالا، دیابت، پوکی استخوان ،بیماری های قلبی و… جلوگیری کنید.

هنرهای رزمی سالمندان-سیف نصر

بیشتر بخوانید: 6 ویژگی ورزش بوکس برای دفاع شخصی

4- هنرهای رزمی پیری را معکوس یا کند می کند

هنرهای رزمی سالمندان باعث متوقف و یا کندتر شدن روند پیری در این افراد می شود و از ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن جلوگیری می کند.

با افزایش سن، بدن ما تغییرات فراوانی را در تعادل، قدرت، وضعیت بدن، انعطاف پذیری و استقامت تجربه می کند. علت اصلی این موارد بیشتر از طریق عدم تحرک است.

با سفت شدن و ضعیف شدن عضلات، تعادل به مرور زمان کاهش پیدا میکند. قدرت بدنی انسان نیز تحت تأثیر قرار می گیرد و می تواند منجر به آتروفی عضلانی شود. مطالعه‌ای که بر روی مردان و زنان بالای 90 سال انجام شد، نشان داد که پس از 6 هفته استفاده از یک برنامه معمول یا رژیم ورزشی، شرکت‌کنندگان تقریباً 200 درصد افزایش قدرت داشتند.

وضعیت نامناسب یکی از تغییرات عمده ای است که بدن ما در طول زمان تجربه می کند. از طریق آموزش هنرهای رزمی، فرد باید فرم ها و تکنیک هایی را اجرا کند که وضعیت بهتری را تضمین کند که می تواند در پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند.

از دست دادن ساختار کلاژن بدن نتیجه فرآیند پیری است. ماهیچه‌ها، مفاصل، تاندون‌ها، رباط‌ها و سایر بافت‌های همبند سفت‌تر می‌شوند و در نتیجه انعطاف پذیری  بدن کاهش می‌یابد . به همین ترتیب، مشکلی که فرد هنگام انجام ساده ترین فعالیت های بدنی با آن مواجه می شود، نشانه کاهش استقامت است که با افزایش سن به وجود می آید.

با انجام تمرینات منظم هنرهای رزمی، شانس افزایش ضربان قلب و ظرفیت ریه شما را به سمت استقامت بسیار بهبود می بخشد. به طور کلی، تمرین هنرهای رزمی در نهایت می تواند علائم پیری را معکوس یا کند کند، چیزی که همه ما باید برای آن تلاش کنیم.

بنابراین، اگر کمی سن تان بیشتر است و به دنبال فعالیتی هستید که هم شما را سرگرم کند و هم  به تقویت سلامتی شما کمک کند، هنرهای رزمی راه حلی بسیار عالی برای شما است

بیشتر بخوانید: معرفی رشته بوکس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

شرکت بادیگارد شخصی

شرکت بادیگارد شخصی

بادیگاردها یا محافظان شخصی متخصص‌های امنیتی بسیار ماهری هستند که در زمینه حفاظت شخصی از افراد به طور کامل آموزش دیده‌اند. این افراد با شرکت

ادامه مطلب »