دفاع شخصی کودکان

دفاع شخصی کودکان-سیف نصر

آموزش دفاع شخصی کودکان

توانایی محافظت از خود در برابر حمله ها و آسیب های احتمالی جزئی از حقوق اولیه هر انسانی است که بایدبرای همه مخصوصا کودکان در دسترس باشد. آموزش دفاع شخصی کودکان یکی از مهم ترین مواردی است که امروزه اغلب ما در جامعه امروزی از آن غافل شده ایم. اما این غفلت ما چیزی از اهمیت آموزش دفاع شخصی به کودکان کم نمی کند و از اهمیت بالایی برخوردار است.

پامروزه مشکل اساسی در مدارس قلدری و زورگویی بچه های بزرگتر به بچه ها ی کوچکتر است و در این حالت ، مهم است که اطمینان حاصل کنیم که فرزندانمان می توانند در صورت نیاز از خود دفاع کنند.

مبارزه دفاع شخصی کودکان

دفاع شخصی نه تنها به کودکان این امکان را می دهد تا بتوانند به طور ملموس از خود در برابر حملات فیزیکی دفاع کنند، بلکه  مزایای مختلف دیگری نیز در زندگی روزانه آنها دارد. با آموزش دفاع شخصی به کودکان ارزش ها و اصول مهمی مانند سخت کوشی ، فداکاری و پشتکار و همچنین اهمیت حفظ روابط شخصی می توانند بیاموزند .

بیشتر بخوانید:6 نوع ورزش های دفاع شخصی زنان

هنرهای رزمی دفاع شخصی و چیزهای زیادی را به کودکان را آموزش می دهد. فواید زیادی وجود دارد که کودکان می توانند از هنرهای رزمی بهره ببرند.

نکته: کودکان مراحل زیادی از رشد را پشت سر می گذارند، به همین دلیل بهتر است مطمئن شوید که کودک شما در معرض اصول صحیح دفاع شخصی قرار می گیرد.

اگر به دنبال این هستید که فرزندانتان را وارد ورزش کنید، فعالیت ایمن و مفرح بعد از مدرسه برای آنها فراهم کنید، یا صرفاً به آنها بخواهید دفاع شخصی مناسبی را بیاموزند، ما به چند دلیل برای اینکه آنها را به ورزش رزمی بکشانید آورده ایم.

دفاع شخصی کودکان-سیف نصر

4 مزیت ورزش دفاع شخصی برای کودکان

در ادامه به بررسی مزایا دلایل اهمیت آموزش دفاع شخصی کودکان و بچه ها می پردازیم.

1-   توانمند شدن کودکان

همان گونه که در ابتدای مقاله گفته شد، دفاع از خود یک حق اساسی برای هر انسان ،مخصوصا کودکان است.دانش و اهمیت دفاع شخصی در رشد کودک قابل اغراق نیست. هنرهای رزمی می توانند کودکان را با این دانش و البته مسئولیتی که به همراه دارد، توانمند کنند.

چه فرزندان خود را در ورزش موی تای ثبت نام کنید ، چه در هنر رزمی جیوجیتسو ، هنرهای رزمی بسیاری از تکنیک های پیچیده و نحوه اجرای صحیح آنها را به فرزندان شما آموزش می دهند.

یادگیری دفاع شخصی کودکان را به عنوان دعوا تصور نکنید. هنرهای رزمی به کودکان یاد می دهد که چه زمانی و در کجا دانش و مهارت های خود را به کار گیرند. هنرهای رزمی به کودکان می آموزد که توانایی بدنی آنها ابزاری برای آسیب رساندن به دیگران نیست، بلکه صرفاً برای دفاع از خود و در برابر هر حمله ای استفاده می شود.

نکته : با تمرین ورزش های رزمی، کودکان به سرعت متوجه نقش ها و مسئولیت هایی می شوند که به عنوان رزمی کار در جامعه امروزی دارند.

بیشتر بخوانید:5 دلیل اهمیت یادگیری دفاع شخصی بانوان

 

دفاع شخصی کودکان-سیف نصر

2-    مقابله با زورگویی در مدرسه برای کودکان

قلدری و زورگویی در مدرس و بیرون از خانه کابوس هر پدر و مادری است. ما چیزهای زیادی در مورد آن می شنویم که در مدارس، زمین های بازی و حتی در محیط های اجتماعی که فرزند خودمان نیز در آنها حضور دارد اتفاق می افتد. ما از روزی می ترسیم که بفهمیم فرزندمان یا زورگو و قلدر است و  یا مورد آزار و اذیت قرار می گیرد.

قلدری در مدرسه سال ها است که یک مشکل است. در حالی که سال ها تلاش شده است تا از قلدری در سیستم های آموزشی جلوگیری شود، حقیقت این است که قلدری هنوز هم وجود دارد. این به نوعی مثل همیشه یک مشکل بزرگ است.

ما می توانیم با توسعه مهارت های اجتماعی فرزندانمان به قلدری ها وزورگویی ها پایان دهیم. هر کودکی می‌تواند هدف آزار باشد. یکی از راه‌های توسعه مهارت‌های اجتماعی کودکان، یادگیری هنرهای رزمی است.

بیشتر بخوانید:9 استراتژی دفاع شخصی

دفاع شخصی کودکان را قادر می سازد تا اعتماد به نفس ، نظم و انضباط و احترام به خود و همچنین احترام به دیگران را تقویت کنند. 

به دلیل اینکه  تغییر باید از درون خودمان نشات بگیرد، کسب این ویژگی های شخصیتی ضروری می تواند به توقف قلدری یک بار برای همیشه کمک کند. فرزندان خود را با هنرهای رزمی توانمند کنید و شاهد تأثیر مثبت فوری آن بر زندگی آنها باشید.

3-    آموزش ارزش و اصول مهم به کودکان

هنرهای رزمی ارزش ها و اصول مهم زیادی را به تمرین کنندگان القا می کند. هنرهای رزمی از طریق غلبه بر موانع و به ما این امکان را می دهد که نگاهی عمیق به توانایی های خود داشته باشیم، و این اطمینان را در ما ایجاد می کند که بسیاری از مهم ترین درس ها در زندگی را داخل باشگاه یاد می گیریم.

بعضی از ارزش هایی که هنرهای رزمی آموزش می دهند شامل : شجاعت، افتخار، صداقت، فروتنی، احترام و نظم است .

اصل مهم دیگری که همراه با هنر های رزمی یاد میگیریم اهمیت شکست است. انسان ها در طول زندگی، بارها شکست میخورند ، اما هنرهای رزمی به ما می آموزد که شکست را بپذیریم و آن را فرصتی برای بهبود خود بدانیم.

بیشتر بخوانید:5 راه برای خنثی کردن یک درگیری

 

دفاع شخصی کودکان-سیف نصر

4-    آموزش نظم و مسئولیت پذیری در دفاع شخصی کودکان

یکی از مهم ترین درس هایی که دفاع شخصی کودکان به آنها یاد می دهد،نظم و مسئولیت پذیری است. ما به عنوان یک فرد باید منضبط و مسئول اعمال خود باشیم. هر چه زودتر این نکته را یاد بگیریم، بهتر است. با ثبت نام در هنرهای رزمی به فرزندان خود احساس مسئولیت پذیری بدهید.

در زندگی واقعی، همه چیز براساس خواسته ما پیش نمی رود. ما بیشتر وقت ها با چالش‌ها و موانع مختلفی روبرو می‌شویم، موانع ترسناکی که ما را از عبور از یک طرف به طرف دیگر باز می‌دارند. نحوه برخورد ما با این مسائل است که تعیین می کند موفق می شویم یا شکست می خوریم.

آموزش دفاع شخصی به کودکان یاد می دهد که بارها تلاش کنند تا به هدف خود برسند.

با ثبت نام در دوره های آموزش بادیگاردی شما همراهان گرامی میتوانید از آموزش های نظیر دفاع شخصی ، آموزش تیراندازی مخصوص بادیگارد ها  و … نیز برخوردار شوید 02128426021 با ما در ارتباط باشید

 ممنون که تا انتهای مطلب با ما همراه بودید ما همواره در بخش نظرات منتظر دیدگاه و پرسش های شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

شرکت بادیگارد شخصی

شرکت بادیگارد شخصی

بادیگاردها یا محافظان شخصی متخصص‌های امنیتی بسیار ماهری هستند که در زمینه حفاظت شخصی از افراد به طور کامل آموزش دیده‌اند. این افراد با شرکت

ادامه مطلب »