5 دلیل اهمیت یادگیری دفاع شخصی بانوان

دفاع شخصی بانوان-سیف نصر

اکثر بانوان دفاع شخصی را یک مهارت اختیاری می دانند مثل این که کسی به کلاس های تیراندازی برود و یاد بگیرد که در صورت جنگ یا تیراندازی با اسلحه شلیک کند. به همین دلیل بسیاری از افراد اینگونه خود را توجیح می کنند و به سراغ یادگیری داع شخصی نمی روند.

 

چرا بانوان باید دفاع شخصی را یاد بگیرند؟

کلاس ها و آموزش های اصولی دفاع شخصی بانوان، علاوه بر اینکه بر تکنیک های فرار تاکتیکی تمرکز می کنند، بلکه به فرد کمک می کنند تا با غرایز بقای خود ارتباط بیشتری پیدا کند. هماهنگ بودن با غرایز طبیعی به افراد کمک می کند تا با خیال راحت در زندگی روزمره خود پیمایش کنند. یادگیری تکنیک های ورزشی مانند جیو جیتسو (در بدترین حالت) به هر زنی کمک می کند تا سطح بالاتری از آزادی را به دست آورد و در نهایت منجر به کیفیت بهتر زندگی وی می شود.

 

دفاع شخصی بانوان-سیف نصر

 5 دلیل که بانوان باید دفاع شخصی یادبگیرند

دفاع شخصی بانوان یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که زنان می‌توانند یاد بگیرند، به‌ویژه در مواقع و محیط های پرخطر.

پنج دلیل وجود دارد که به شما می گوید چرا بانوان باید دفاع شخصی را یادبگیرند.. در این مقاله از سایت آکادمی بادیگاردی سیف نصر به بررسی این 5 دلیل می پردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:7 گروه از افراد که نیاز به بادیگارد شخصی دارند

هوشیاری

اولین دلیل اهمیت دفاع شخصی بانوان افزایش هوشیاری است، ممکن است بارها مشاهده کرده باشید شخصی در حالی که در خیابان راه می رود به تلفن خود خیره شده و به آنچه در اطرافش می گذرد توجهی نمی کند، یا بانوانی را می‌بینید که برای رسیدن به محل کار عجله می‌کنند به دلیل اینکه در آن لحظه آنجا حضور ندارند.  بسیار مهم است که در لحظه ای بمانید که در جمع باشید، و در مورد گذشته نشخوار نکنید، نگران آینده نباشید، یا حواس خود را از زمان حال پرت نکنید.

بخشی از این هوشیاری مدیریت مرزهای شخصی است. این بدان معنی است که بتوانیم یک منطقه فیزیکی ایمنی ایجاد کنیم،به این فاصله، فاصله اجتماعی گفته می شود.

علاوه بر این هوشیاری به معنای ایجاد مرزهای ذهنی هم است و اجازه ندهید دیگران از شما سوء استفاده کنند. بانوان اغلب نگران هستند که اگر چنین مرزهایی را تعیین کنند، خوب دیده نشوند. با این حال، قاطع بودن به معنای پرخاشگری بیش از حد نیست.

هوشیاری به معنای درک سناریوهای پرخطر نیز می باشد، و چگونگی تشخیص اینکه چه زمانی اهمیت ویژه ای دارد که مراقب خود باشید و از خود دفاع کنید.

 

دفاع شخصی بانوان-سیف نصر

بیشتر بخوانید: 13 اصل مهم برای هماهنگی تیم حفاظت

آمادگی

گفت کلاس های دفاع شخصی بانوان در اکثر شهر ها وجود دارندو می توانند به بانوان بیاموزد که از مرزهای خود با انواع اقدامات متقابل دفاع شخصی دفاع کنند. صرفاً نشان دادن اعتماد به نفس از طریق وضعیت بدنی و یک رفتار مثبت و بدون ترس تفاوت ایجاد می کند. بنابراین دانستن چیزهای مناسب برای دفاع از خود نیز خواهد بود.

داشتن توانایی برای ایستادن بدنی برای خود نیز مهم است. هنرهای رزمی برای بانوان می تواند مبارزه  فیزیکی را نیز به آنها بیاموزد.  در کلاس‌های دفاع شخصی بانوان می‌توانند به بانوان آموزش دهند که چگونه از دست مهاجم فرار کنند یا او را تحت سلطه خود درآورند.

توانمندسازی

 بانوانی که برای دفاع از خود تمرین می کنند، احساس قدرت می کنند. آنها انعطاف پذیر هستند و می توانند انواع سختی ها را، چه بزرگ و چه کوچک، تحمل کنند. این بانوان همچنین به دلیل مهارت‌های جسمی و ذهنی که در کلاس‌های دفاع شخصی بانوان یاد می‌گیرند، اعتماد به نفس لازم را برای رسیدگی به امور دارند.

داشتن انرژی خوب و انرژی با اعتماد به نفس، که ازدرون شما نشأت می‌گیرد، روشن می‌کند که شما نیرویی هستید که باید با آن حساب کرد. کلاس های هنرهای رزمی برای بانوان و کلاس های دفاع شخصی بانوان می تواند به آنها کمک کند تا این توانمندی را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: تیم پیشرو بادیگاردی چیست؟وچه وظایفی دارد؟

غرایز خوب

 قضاوت خوب تفاوت بین بانوان قربانی یا پیروز است. بانوان ساده لوح گرفتار چیزهایی مانند کلاهبرداری ها ،دزدی و غیره می شوند. بانوان باهوش و با اعتماد به نفس قادر به تشخیص واقعی بودن و یا جعلی بودن هستند.

این در مورد توسعه و گوش دادن به غرایز طبیعی شماست. همچنین به معنای حضور در لحظه و توجه به چیزها است. این یک مهارت حیاتی است که در مورد حفظ خود وجود دارد.

آزادی

 دفاع شخصی بانوان در نهایت به بانوان آزادی می دهد، زیرا آنها می توانند در برابر چالش های روحی، عاطفی و جسمی از خود دفاع کنند. بانوانی که اعتماد به نفس ندارند از بیان خود می ترسند وبا ترس های خود محاصره می شوند، در مقابل، اعتماد به نفس آزادی را می سازد. به همین دلیل است که شرکت در کلاس های دفاع شخصی بانوان بسیار قدرتمند است.

 

دفاع شخصی بانوان-سیف نصر

بیشتر بخوانید: 9 استراتژی دفاع شخصی

 

 آموزش اصول دفاع شخصی بانوان

بهترین حمله یک دفاع خوب است، برخی از بانوان تصور می کنند که بزرگترین تهدید برای آنها راه رفتن در یک کوچه تاریک به دنبال آنها است. اما بزرگ‌ترین تهدیدی که ممکن است واقعاً با آن مواجه شوند، آزار و اذیت آنها در محل کار است. تهدیدهای مختلفی برای بانوان وجود دارد، و بیشتر بانوان تا زمانی که از مرزها عبور نکرده و در موقعیت نامناسبی قرار نگیرند، از خطری که ممکن است خود را در آن قرار داده باشند، آگاه نیستند. ضرب المثلی در مورد اینکه چگونه بهترین دفاع یک حمله خوب است وجود دارد. گاهی اوقات بهترین حمله یک دفاع خوب است. و این چیزی است که در بیشتر کلاس‌های دفاع شخصی بانوان آموزش داده می شود.

شناخت گزینه های خود

در کلاس های هنرهای رزمی برای بانوان، انواع مهارت های ضروری را یاد خواهید گرفت. این شامل اقدامات پیشگیرانه ای است که می توان استفاده کرد یا اقدامات متقابل مناسب را می توان در هنگام حمله به کار برد. همچنین به شما آموزش داده می شود که چگونه از حمله جلوگیری کنید.

تکرار و انعطاف‌پذیری

 پیدا کردن کلاسی که به شما امکان می‌دهد سناریوهای ممکن را بارها و بارها تکرار کنید، هنگام پاسخ دادن به ناراحت‌کننده‌ترین موقعیت‌ها انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کند. شهرت و انعطاف پذیری برابر با توانایی مقاومت در برابر هر چیزی است، چه یک همکار مزاحم یا یک مهاجم انتقام جو. 

بیشتر بخوانید: دفاع شخصی جودو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

شرکت بادیگارد شخصی

شرکت بادیگارد شخصی

بادیگاردها یا محافظان شخصی متخصص‌های امنیتی بسیار ماهری هستند که در زمینه حفاظت شخصی از افراد به طور کامل آموزش دیده‌اند. این افراد با شرکت

ادامه مطلب »