13 اصل مهم برای هماهنگی تیم حفاظت

هماهنگی تیم حفاظت

 

افزایش هماهنگی تیم حفاظت 

هماهنگی تیم حفاظت مهم ترین اصل در محافظت از شخصیت می باشد، در صورتی که در تیم حفاظت هماهنگی وجود نداشته باشد افراد تیم نمی توانند به درستی وظایف خود را انجام دهندممکن است در صورت وقوع حمله شخصیت آسیب ببیند.در این مقاله از سایت موسسه و آکادمی بادیگاردی سیف نصر به بررسی نکات مهم برای هماهنگی بیشتر تیم بادیگاردی می پردازیم.

  برای هماهنگی و آمادگی بیشتر تیم حفاظت ،اعضای این تیم باید همیشه و به صورت منظم تمرینات مشخصی را انجام دهند. تمرین تیمی باید حداقل 4 ساعت در هر هفته انجام شود . حضور همه افراد تیم حفاظت در این تمرینات باید اجباری باشد. این کار برای توسعه عملیاتی تیم بسیار ضروری است.

نکته : همه افراد از رهبر تیم یا جدیدترین عضو تیم باید بدون استثناء در تمرین تیمی اجباری شرکت کنندتا هماهنگی تیم حفاظت افزایش پیدا کند.

همه افراد تیم باید در هر جلسه حداقل یک موضوع جدید به تیم آموزش دهند.تیم منبعی از دانش است. آموزش مهارت‌های فردی به یکدیگر و آموزش مهارت‌های جدید به یکدیگر باید در تیم اجباری شود،این کار باعث آموزش مهارت‌ها به یکدیگر و همچنین باعث تقویت مهارت‌ افراد می شود. هر زمان که به تمرین تیمی می‌پردازید، برای به روز نگه داشتن تیم حفاظت موارد زیر را رعایت کنید.

 

بیشتر بخوانید: تیم پیشرو بادیگاردی چیست؟وچه وظایفی دارد؟

موارد مهمی که باید هنگام تمرینات تیمی در نظر گرفته شود:

 

  • تمرین‌های اقدام فوری
  • اسلحه
  • تمرین‌های حمله به شخصیت
  • آمادگی جسمانی
  • رانندگی تکنیکی
  • دفاع غیرمسلحانه در مقابل مهاجمین
  • حرکت تیمی
  • تجهیزات ویژه
  • کمک‌های اولیه

 

1-اسلحه

 

تمامی پرسنل باید به اسلحه کاملا مسلط باشند. زمانی که یک فرد در تیم محافظت از نزدیک قرار می‌گیرد، مهارت فرد در کار با اسلحه باید بسیار بالاتر از سطح پیشرفته باشد. تیم نیاز دارد طی انجام کار خود تیراندازی کرده و در کنار سایر اعضای تیم حرکت کند.

نکته : بیشتر بادیگاردهای تیم محافظت به تیراندازی در اطراف یکدیگر با مهمات جنگی کاملا آشنایی دارند. مطمئن شوید که عضو جدید تیم از مهارت تیراندازی و حرکت در اطراف سایر اعضای تیم برخوردار است.

تیم باید تمرین‌هایی را ایجاد کند که هر یک از اعضای تیم بتواند در تمام جایگاه‌ها قرار گیرد.. همه ماموریت‌ها دشوار هستند، ولی یک چیز همیشه یکسان است؛ تیم بادیگاردی برای محافظت از جان شخصیت استخدام شده است و سطح مشخصی از تسلط بر اسلحه و هماهنگی تیم حفاظت از آنها انتظار می‌رود.

 

  • مهارت‌های پایه تیمی
  • مهارت‌های تیراندازی
  • تیراندازی و حرکت
  • تکنیک‌های حرکت نوبتی برای پوشش یکدیگر
  • آتش پوششی و سرکوبگر
  • راه رفتن با اسلحه/اسلحه‌ها

 

بیشتر بخوانید: 7 گروه از افراد که نیاز به بادیگارد شخصی دارند

 

هماهنگی تیم حفاظت

نکته: تمامی اعضای تیم باید باید اسلحه خود را در محلی یکسان مانند سایر اعضای تیم حمل کنند، مگر اینکه از رهبر تیم اجازه داشته باشند. اگر از غلاف کمری استفاده می‌کنید، کل تیم نیز باید از غلاف کمری استفاده کند. اگر از غلاف ران استفاده می‌کنید، کل تیم باید از این غلاف استفاده کند. تیم و بادیگارد باید به تمام طرق ممکن انعکاسی از یکدیگر باشند.

در صورت زخمی یا کشته شدن یکی از اعضای تیم، مهم است که سایر اعضا اسلحه یا مهمات عضو زخمی یا کشته‌شده را برداشته و با تهدید مبارزه کنند.

هیچ کس نمی‌خواهد که یک هم‌تیمی در شرایط مرگ و زندگی کل وسایل یک شخص زخمی را به دنبال اسلحه یا مهمات بگردد.

نکته: بازگرداندن اسلحه و مهمات از یک عضو غیرفعال‌شده تیم را تمرین کنید. این تمرین اقدام فوری می‌تواند در شرایط خطرناک جانتان را نجات دهد.

 

2-مهارت‌های تیراندازی برای افزایش هماهنگی تیم حفاظت

 

شما باید مسلط به تیراندازی هم با اسلحه و هم سلاح کمری باشید. آزمون، تمرین‌ها و آموزش به صلاحدید رهبر تیم هستند. اگر محافظت توسط یک بادیگارد انجام می‌شود، مسئولیت انجام تمرین بر عهده خود بادیگارد است.

 

3- تیراندازی در حرکت

 

با سرعت کم شروع کرده و سطح مهارتتان را بالا ببرید. برای برخی از افراد تیراندازی در حین حرکت کار سختی است. این کار نیازمند تمرین است. تمرین زیادی برای توانایی تیراندازی و حرکت با دقت نیاز است. تمرین کردن تکنیک‌های تیراندازی واقع‌گرایانه باید در قدم‌های کوچک مخصوص سطح تیرانداز طراحی شود.

ابتدا، تمامی بادیگاردهای محافظت از نزدیک باید مبانی را یاد بگیرند. همه تیراندازهای جدید باید موارد پایه مانند نگه داشتن، کشیدن ماشه، هدف‌گیری، هم‌راستایی و کنترل تنفس و چابکی عضلانی را فرا گیرند.

پس از تسلط شما بر تیراندازی ثابت و ایستاده، باید موقعیت تیراندازی خود را به موارد غیرمعمول‌تر مانند نشسته، خوابیده، به پهلو و حتی از داخل خودرو تغییر دهید. پس از تسلط به این موارد، زمان یادگیری تیراندازی و حرکت در آن واحد است.

 

بیشتر بخوانید: عملیات روانی

4-تکنیک مراقبت در حرکت نوبتی

 

دو بادیگارد را در یک منطقه شهری دشمن تصور کنید. این بادیگارد ها باید با عبور از تقاطعی که باور دارند در تیررس دشمن از ساختمان‌های بلند است به ساختمانی در فاصله 100 فوتی خود برسند. اگر بادیگاردها فقط به سوی هدف بدوند، می‌توانند خود را بدون هر پوششی در معرض تیر دشمن قرار دهند. این رفتار تاکتیکی غیرضروری جایی است که تکنیک مراقبت در حرکت نوبتی وارد عمل می شود. این حرکت از آتیش سرکوبگر برای حمایت از حرکت تهاجمی رو به جلو یا عقب‌نشینی تدافعی استفاده می‌کند.

 

هماهنگی تیم حفاظت

5-مراقبت تیمی

در صورت درگیری غیرمنتظره، تیم مراقبت تیراندازی می‌کند و تیم فرایندی به نام مانور آتش را انجام می‌دهد. مانور آتش از این جهت بسیار شبیه تکنیک مراقبت در حرکت نوبتی است که تیم به صورت تناوبی تیراندازی و حرکت می‌کند. در حین تیراندازی و حرکت، فرمانده کنترل مستقیم بیشتری روی حرکات و موقعیت تیم خواهد داشت. هماهنگی تیم حفاظت در زمان درگیری غیر منتظره بسیار با اهمیت است.

بیشتر بخوانید: ویژگی های مهم برای بادیگارد شدن

6-آتش سرکوبگر و پوششی

 

آتش سرکوبگر زمانی است که شما برای متوقف کردن کاری که روی شما و تیمتان تاثیر دارد به سمت دشمن شلیک می‌کنید.

آتش پوششی زمانی رخ می‌دهد که شما برای پوشش دادن تیم خود جهت حرکت به یک موقعیت تاکتیکی بهتر به سمت دشمن تیراندازی می‌کنید.

هماهنگی تیم حفاظت

7- حمل مخفیانه و آشکار اسلحه

 

آشکار

 

زمانی که در حال محافظت از شخصیت در یک منطقه فعال دشمن هستید، گاهی باید به صورت آشکار با اسلحه آشکار از شخصیت محافظت کنید.

تنها زمانی با اسلحه آشکار حرکت خواهید کرد که در یک سرزمین خصوصی یا در قلمروی دشمن با اجازه کشور میزبان است. نشان دادن آشکار اسلحه‌تان می‌تواند به خودی خود یک عامل بازدارنده در مقابل حملات باشد.

 

مخفیانه

 

در حمل مخفیانه اسلحه، شما با شخصیت راه خواهید رفت و هیچ کس نمی‌داند که شما اسلحه همراه دارید. اسلحه شما از انظار عموم مخفی است. هرچه اسلحه شما کمتر دیده شود، شانس شما برای غافلگیری مهاجمین احتمالی بیشتر خواهد بود.

 

8- تمرین‌های حمله به شخصیت برای افزایش هماهنگی تیم حفاظت

 

توانایی تیم در پاسخگویی فعال به هر تهدیدی نسبت به شخصیت، اساس مجموعه مهارت هر تیم یا بادیگارد محافظت از نزدیک است. تمرین‌های اقدام فوری یک مهارت فرار هستند، پس ضرورت دارد که دائما تمرین کرده و توانایی تیم در پاسخگویی به تهدید‌های متعدد متفاوت را به روز نگه دارید.

هرچه تیم پاسخگویی به تهدید نسبت به شخصیت را بیشتر تمرین کند، زمان پاسخ کل تیم سریع‌تر خواهد بودو هماهنگی تیم حفاظت بیشتر است. همیشه تمرین‌های اقدام فوری را تمرین کنید و ببینید تیمتان در پاسخ به تهدید چه عملکردی دارد. برای هماهنگی تیم حفاظت هرچه تیم سخت‌تر تمرین کند، حرکت آنها در زمان مواجهه با شرایط واقعی روان‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:دفاع از شخصیت در مقابل تیراندازی

9- تمرینات واقع گرایانه

 

هدف تمرین تیمی، تمرین واقع‌گرایانه‌ است تا بتوانید مهارت‌های واقعی را به وجود آورید تا هماهنگی تیم حفاظت افزایش پیدا کند،این مهارت تحت فشار قابلیت تکرار دارند. این یک حقیقت است که شما نمی‌توانید مهارت جدیدی را یاد بگیرید یا مهارت موجود را ارتقا دهید مگر اینکه این مهارت تحت فشار آموخته یا تمرین شود. تیم باید هر روز پیش از رفتن به محل تمرین مشخص، برای تمرین‌های حمله به شخصیت آماده شود.

این تمرین ها باید نسبت به تهدیدهای مختص ماموریت طراحی و انجام شده و شاید در محل عملیاتی رخ دهند یا ندهند.

 

10-تناسب جسمانی

 

در حین ورزش با هم تیمی‌های خود، زمانی را صرف تمرین فیزیکی با ذهنیت ایجاد تمارین تیم‌سازی کنید. برخورداری از کار تیم هدفی است که تنها با همکاری همه اعضای تیم قابل دستیابی است. ورزش کردن و ساختن انسجام تیمی مفرح است.

 

11-رانندگی 

 

زمانی هماهنگی تیم محافظت افزایش می یابد که همه افراد تیم باید قادر به رانندگی باشند. هر عضو تیم باید مبانی رانندگی با موانع روی جاده، لاستیک‌ پنچر یا جای گلوله روی شیشه جلو را یاد بگیرد. هرچه سناریوهای بیشتری برای غلبه به تیم خود بدهید، آمادگی همه افراد برای طی مسیر در شرایط سخت بیشتر خواهد بود. نگه‌داری کلی از خودرو را بیاموزید تا در زمان خرابی و نیاز به تعمیر بتوانید خودرو را دوباره به کار اندازید.

نمونه‌هایی از چیزهایی که باید بلد باشید نحوه تعویض باطری، یا باطری به باطری کردن است. هر چیزی که یاد می‌گیرید را با تیم خود به اشتراک بگذارید. آموزش دانسته‌های خود به یکدیگر و به اشتراک گذاشتن اطلاعات متقابل می‌تواند دارایی بزرگی برای تیم باشد و باعث افزایش هماهنگی تیم حفاظت می شود.

12-مبارزه غیرمسلحانه تیم در مقابل حمله

 

شاید به صورت تیمی با افراد نزدیک جهت محافظت از جان شخصیت درگیری فیزیکی پیدا کنید. جهت درک توانایی کل تیم برای دفاع از شخصیت در صورت نیاز، از توانایی مبارزه هر عضو تیم آگاهی داشته باشید.

هر عضو تیم باید نحوه مبارزه با استفاده از یک چوب یا بطری شکسته به عنوان سلاح را یاد بگیرد. من پیشنهاد می‌کنم همیشه برای دفاع در مقابل حملات مسلحانه و غیرمسلحانه یک سپر وکتور همراه داشته باشید. دانستن نحوه توانایی مبارزه فیزیکی هر عضو تیم ضروری است. آگاهی از سطح مبارزه هر عضو به همه اعضای تیم اجازه می‌دهد نقاط قوت و ضعف تیم را بدانند.

 

13-تمرین تیمی کمک‌های اولیه

 

برای هماهنگی تیم حفاظت هر عضو تیم محافظت  باید کمک‌های اولیه پایه را یاد بگیرد. مهم‌ترین شخص در گروه، شخصیت تحت حفاظت است. در صورت اضطرار، این مسئولیت کل تیم محافظت است که بتواند کمک‌های اولیه را چه در محل یا در مسیر بیمارستان انجام دهد. اگر نتوانید خون‌ریزی را متوقف کنید یا احیای قلبی ریوی روی شخصیت یا عضو مجروح تیم انجام دهید، از نظر عملیاتی غیرمؤثر هستید.

بیشتر بخوانید: 11 قانون طلایی محافظت از نزدیک برای بادیگارد ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

شرکت بادیگارد شخصی

شرکت بادیگارد شخصی

بادیگاردها یا محافظان شخصی متخصص‌های امنیتی بسیار ماهری هستند که در زمینه حفاظت شخصی از افراد به طور کامل آموزش دیده‌اند. این افراد با شرکت

ادامه مطلب »