تیم پیشرو بادیگاردی چیست؟وچه وظایفی دارد؟

تیم پیشرو بادیگاردی| سیف نصر

اعضای تیم پیشرو بادیگاردی چه کسی است؟

اعضای تیم پیشرو معمولا عضوی از تیم حلقه خارجی یا یک بادیگارد محافظت از نزدیک است. ماموریت تیم پیشرو بادیگاردی فراهم کردن امنیت پیش از رسیدن شخصیت به محلی مشخص است . این تیم می‌تواند چند ساعت یا چند روز پیش از شخصیت به محلی مشخص برسد.

رهبر تیم پیشرو بادیگاردی چه وظیفه ای دارد؟

رهبر تیم، پس از دریافت ماموریت، یک تیم تشکیل‌شده یا یک تیم موقتی را به عنوان تیم پیشرو تعیین می‌کند. تیم پیشرو معمولا از دو بادیگار تشکیل می‌شود. این تیم می‌تواند طبق مقتضیات ماموریت یا نیروی کار موجود بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شود.

تیم پیشرو شاید ملزم به هم‌پوشانی امنیت شود. اعضای این تیم طبق تعداد توقف‌های شخصیت در طول آن روز شاید مجبور به دو برابر کردن محل‌های کاری شوند. ماموریت این تیم رسیدن به محل مورد نظر پیش از شخصیت و انجام بازرسی امنیتی است. برخی از بازرسی‌های تیم پیشرو بازرسی سریع یا بازرسی‌های دقیقه نود خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چگونه بادیگارد شویم؟

وظیفه عضو تیم پیشرو بادیگاردی چیست؟

عضو تیم پیشرو همیشه با رهبر تیم حلقه داخلی در هر محلی که بازرسی امنیتی شده است ملاقات می‌کند. در زمان مناسب، تیم پیشرو طرح‌ها و گزارش‌های دقیق و تمامی اطلاعات مرتبط با امنیت در هر محل را در اختیار رهبر تیم می‌گذارد.

تیم پیشرو همچنین پیش از رسیدن تیم و شخصیت، تمامی اسامی و اطلاعات تماس تمام افرادی که با آنها ارتباط داشته است و اطلاعات زیر را فراهم می‌کند:

تیم پیشرو طرح‌ها و تصاویر دقیق تهیه می‌کند.

  • نقشه‌های ساختمانی دقیق
  • مسیرهای تخلیه بازشده
  • اتاق‌های نگه‌داری در صورت وجود
  • اتاق‌های امن یا خانه‌های امن محلی

جمع‌آوری اطلاعات توسط تیم پیشرو ،پس از دریافت دستور انجام ماموریت توسط رهبر تیم در طی برنامه‌ریزی ماموریت شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید :یک بادیگارد کامل چه کسی است ؟

چک لیست تیم پیشرو بادیگاردی

  • آشنایی با تمامی جوانب ماموریت
  • آشنایی با برنامه سفر شخصیت
  • آگاهی از تمامی تهدیدها در هر محل
  • حفظ ارتباطات روزانه با رهبر تیم
  • مطلع کردن فوری رهبر تیم از هر گونه تهدید یا تغییر در برنامه

بررسی اتاق توسط تیم پیشرو بادیگاردی یا بادیگارد محافظت از نزدیک 

اتاق‌های هتل

اگر در هتل هستید، چند مورد را باید پس از ورود انجام دهید.

پیش از اینکه وارد یک اتاق امن یا از آن خارج شوید، باید از یک چک‌لیست پیروی کرده و بررسی فیزیکی کامل اتاق شخصیت را انجام دهید. تیم امنیتی این چک‌لیست را طراحی خواهد کرد.

پس از اینکه یک عضو تیم بررسی اتاق را انجام داد، بادیگاردی باید جهت نگهبانی فیزیکی از اتاقی که توسط تیم پیشرو پاکسازی شده است تعیین شود. اگر شخصیت بخواهد فورا وارد اتاق امن‌شده و استراحت کند، این کار می‌تواند دشوار باشد. اگر شخصیت در اتاق خود امن باشد، و بخواهد کاملا تنها باشد، به رهبر تیم بگویید و اجازه دهید تصمیم‌گیری کند. هر زمان که شخصیت در اتاق امن است، عضوی از تیم را جهت نگهبانی از در تعیین کنید.

بیشتر بخوانید:پوشش مناسب برای یک بادیگارد

هرگز یک اتاق امن را حتی برای یک لحظه بدون مراقب رها نکنید. اگر اتاقی را حتی برای یک دقیقه ترک کنید، باید مجددا بررسی امنیتی کامل را برای آن اتاق انجام دهید.

تمامی خروجی‌های اضطراری را شناسایی و ثبت کنید

نقشه‌ای دقیق از نحوه خروج از هتل در صورت انجام حمله تهیه کنید. فورا یک نقشه فرار طراحی کرده و جزئیات این نقشه را فورا پس از انجام شناسایی فیزیکی خروجی‌های اضطراری هتل با شخصیت در میان بگذارید. تمامی کپسول‌های آتش‌نشانی و تجهیزات اضطراری هتل را یافته و روی نقشه مشخص کنید.

نکته: همراه داشتن یک کپسول آتش‌نشانی در زمان حمله می‌تواند مفید باشد. می‌توان از این کپسول به عنوان یک بمب دودزای دستی استفاده کرد. تمرکز بالای دود می‌تواند مهاجمین احتمالی را گیج کرده و به فرار شما کمک کند.

نقاط ضعف ورود

اگر اتاقی در مجاورت اتاق شخصیت در همان طبقه باشد، به راحتی با ضربه زدن به در مشترک می‌توان به اتاق شخصیت نفوذ کرد. همیشه یک نگه‌دارنده لاستیکی در همراه داشته باشید و آن را زیر در بین دو اتاق قرار دهید. این نگه‌دارنده از باز شدن در با ضربه و نفوذ به اتاق جلوگیری می‌کند. یک نگه‌دارنده لاستیکی به شخصیت بدهید تا زمانی که شما اتاق را ترک می‌کنید و قصد خوابیدن دارد، آن را زیر در ورودی اصلی قرار دهد.

در صورت امکان، سعی کنید اتاق در طبقه چهارم یا پنجم هتل باشد. این طبقات برای تخلیه سریع در صورت اضطرار عالی هستند. اکثر ماشین‌های آتش‌نشانی به راحتی می‌توانند در صورت آتش‌سوزی به این طبقات دسترسی پیدا کنند.

در صورت نیاز به خروج با طناب از این طبقات، طناب دوبل 550، صندلی سوئیسی و کارابین به راحتی می‌توانند شما را به امنیت روی زمین برسانند. تیم پیشرو از اعضای حلقه خارجی تشکیل شده و باید در شرایط اضطراری و در صورت دستور رهبر تیم به عنوان یک تیم واکنش سریع نیز عمل کند.

بازرسی اتاق توسط تیم پیشرو بادیگاردی

در روز ماموریت، آماده کار کردن بسیار سریع و کامل در حین انجام بازرسی امنیتی باشید. زمانی که تیم پیشرو کار می‌کند، به خاطر داشته باشید که شاید فقط چند دقیقه جلوتر از شخصیت باشید، پس باید سریع حرکت کنید.

شاید همیشه چند روز زودتر از شخصیت به هر محل نرسید. در محافظت از نزدیک، ضروری است که با لیست زیر جهت کمک به انجام شغلتان آشنا باشید.

این لیست در مورد هواپیماها، قایق‌ها و لیموزین‌های شخصی نیز صادق است. اگر شما یک بادیگارد محافظت از نزدیک هستید، شاید فقط چند دقیقه برای بازرسی محل داشته باشید، پس باید سریع کار کنید. از چپ به راست در آرایش حلقه‌ای حرکت کنید. از خارج شروع کرده و کارتان را به سمت داخل ادامه دهید. آرایش حلقه‌ای به شما اجازه می‌دهد بازرسی کاملی از هر محل انجام دهید.

بیشتر بخوانید:دفاع از شخصیت در مقابل تیراندازی

  • دیاگرامی دقیق از هر محلی که شخصیت در آن اقامت یا کار دارد را ترسیم کنید.
  • تمامی در ‌ها و پنجره‌ها را بازرسی، و باز و بسته کنید.
  • تمامی نقاط ورودی و خروجی و اطلاعات مهم فرار اضطراری را ترسیم کنید.
  • تمامی کرکره‌ها را به صورت دستی باز و بسته کنید.
  • تمامی پرده‌های اتاق را باز و بسته کنید.
  • تمامی زنجیرها را بکشید.
  • تمامی دکمه‌ها را فشار دهید.
  • تلویزیون را روشن و خاموش کنید.
  • در یخچال را باز و بسته کنید و خود یخچال را بازرسی کنید.
  • جایخی را خالی کنید.
  • تمامی بطری‌ها را بررسی و آنها را از اتاق خارج کنید.
  • روی مبلمان بنشینید و روی آن به سمت بالا و پایین فشار وارد کنید. روی تخت‌خواب‌ها/ملحفه‌ها دراز بکشید.
  • تمامی تصاویر و آویزهای دیوارها را بازرسی کنید.
  • سیستم آب‌پاش را بازرسی کنید.
  • تمامی جعبه‌های برق روی دیوارها را بازرسی کنید.
  • تمامی لامپ‌ها را روشن و خاموش کنید.
  • شیرهای آب حمام/سیفون توالت را باز کنید و داخل کاسه توالت را بازرسی کنید. روی توالت نشسته و بلند شوید. در توالت را باز و بسته کنید.
  • تمامی حوله‌های حمام را بردارید، تکان دهید و بو کنید.
  • تلفن را بردارید. تماسی بگیرید و تمامی دکمه‌ها را فشار دهید.
  • تمام اقلام تکمیلی را خارج کنید.
  • کلیدهای ورودی را امتحان کنید.
  • اجازه ندهید افراد شامل کارکنان هتل به تنهایی وارد اتاق شوند.
  • تمامی کرکره‌ها و پرده‌های اتاق را ببندید.

 

بیشتر بخوانید :دفاع شخصی جودو

پیش از رسیدن شخصیت تیم پیشرو چه اقداماتی باید انجام دهد؟

مهم است که پیش از رسیدن شخصیت به محل، به همه چیز در اتاق توجه کنید. اگر می‌توانید یک روز یا یک هفته زودتر از بازرسی به بازرسی اتاق بپردازید، توصیه می‌شود با تلفن همراه خود چند عکس بگیرید و از این تصاویر برای آینده استفاده کنید.

هر زمان که اتاقی را بدون نگهبان برای هر مدتی ترک می‌کنید، باید بازرسی کامل را پیش از حضور شخصیت یا تیم در اتاق مجددا انجام دهید.

نکته: از اتاق عکس بگیرید و تصاویر را روی تلفن همراه خود ذخیره کنید. می‌توانید اگر به غیرعادی بودن چیزی شک کردید، از این تصاویر به عنوان مرجع استفاده کنید. از ارسال تصاویر بپرهیزید مگر اینکه رهبر تیم به شما دستور ارسال دهد. فقط به مشاهده بصری در زمان بازرسی اتاق تکیه نکنید.

بیشتر بخوانید: ویژگی های مهم برای بادیگارد شدن

 مهارت ها و حواس فیزیکی توسط تیم پیشرو بادیگاردی

اگر در زمان حضور در اتاق بو یا صدایی غیرعادی احساس کردید، موضوع را فورا بررسی کرده و به رهبر تیم اطلاع دهید. شما به عنوان بادیگارد باید روی حواس فیزیکی بینایی، لامسه، شنوایی و بویایی خود و مهارت‌های کلی مشاهده خود در زمان بازرسی اتاق یا ارائه امنیت متکی باشید.

اگر بوی عجیبی احساس می‌کنید، آن را به عنوان یک بوی محلی نادیده نگیرید. آن را بررسی کنید. موضوع اصلی در هر شرایط، امنیت است. اگر احساس می‌کنید شرایطی امن نیست، به احساس خود اعتماد کنید؛ احساستان معمولا درست است.

همیشه دستگاه‌های هشداردهنده محافظت از اتاق و ردیاب ثانویه دود و مونوکسید کربن را به همراه داشته باشید.

یک بادیگارد محافظت می‌تواند این دستگاه‌های ارزان ولی مؤثر را از یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ خریداری کرده و به عنوان پشتیبان امنیتی در ساک‌های شخصیت قرار دهد. همراه داشتن ردیاب دود/مونوکسید کربن می‌تواند زندگی شما و شخصیت تحت حفاظتتان را نجات دهد.

 افراد بسیاری به دلیل معیوب بودن ردیاب‌های مونوکسید کربن در هتل جان خود را از دست داده‌اند. تجربه من نشان داده است که اگر در هتل‌هایی با کیفیت پایین در خارج از کشور اقامت دارید، ردیاب‌های دود در آنها به خوبی کار نمی‌کنند. در اکثر مناطق دورافتاده جهان، برق هتل‌ها در طی شب قطع می‌شود.

در صورت قطع شدن برق، سیستم‌های هشدار دود داخل هتل نیز از کار می‌افتند. اگر یک ردیاب باطری‌خور همراه داشته باشید، این کار می‌تواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد. لامپ‌های نور سیاه می‌توانند کوچک و سیار باشند. توصیه می‌شود یکی از آنها همراه داشته باشید. نور سیاه می‌تواند وجود خون یا سایر آلاینده‌ها را نشان دهد.

ممنون از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید در آخر اگر سوال و یا نظری داشتید با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.پیشنهاد میکینم حتما مقاله امنیت VIP چیست و آیا به آن نیاز دارید؟ را برای دریافت اطلاعات عمومی بیشتر مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

شرکت بادیگارد شخصی

شرکت بادیگارد شخصی

بادیگاردها یا محافظان شخصی متخصص‌های امنیتی بسیار ماهری هستند که در زمینه حفاظت شخصی از افراد به طور کامل آموزش دیده‌اند. این افراد با شرکت

ادامه مطلب »