یک بادیگارد کامل چه کسی است؟

محافظ شخصی

بادیگارد (bodyguard)، محافظ شخصی یا محافظ عنوانها و واژه هایی هستند که امروزه بیش از هر زمان دیگری به گوشمان آشنا هستند. این عناوین به اشخاصی اطلاق میگردند که وظیفهی اسکورت یا همراهی کردن افراد را برای حفاظت از آنان در برابر خطرات و نگرانیهای مختلف نظیر آدم ربایی، ترور، آزار و اذیت و رساندن آسیبهای جسمی بر عهده دارند.

این افراد از مهارتهای تاکتیکی و تکنیکی بالا، نیروی جسمی بسیار زیاد و هوش بسیار خوب برخوردارند و در سر تا سر دنیا به همراه افراد مشهور در حوزههای مختلف، اشخاص پولدار و سیاستمداران مشاهده میشوند و از آنان مراقبت میکنند. بادیگارد بودن اگر چه شغل مهیجی است اما جزو کارهای پرمشغله و پر خطر به شمار میرود به این دلیل که محافظ شخصی یا بادیگارد کامل میبایست در بسیاری از مواقع جان خویش را به خطر بیاندازد تا فردیکه محافظت از آن را بر عهده گرفته است، سالم بماند. در این نوشتار هر آنچه که لازم است درباره این شغل بادیگارد کامل بدانید را خواهید خواند.

 

بادیگارد، محافظ شخصی است یا امنیتی؟

یک محافظ شخصی میتواند محافظ امنیتی نیز باشد اما شخصی که نقش محافظ امنیتی را بر عهده دارد نمیتواند محافظ شخصی یا همان بادیگارد باشد. اگر چه گاهی اوقات این دو نقش به سبب وجود وظایفی مشابه با هم به عنوان یک نقش شناخته میشود اما این نوع نگرش اشتباه است زیرا هر یک از آنها در سرویسهای امنیتی کارها و وظایف خاصی را عهدهدار هستند.

بادیگارد کامل یا محافظ شخصی، فردی است که وظیفه اش تنها محافظت از شخص خاصی است به گونه ای که همواره همراه شخص بوده، او را اسکورت کند و در همه حال از او در برابر تهدیدات محافظت کند در حالی که محافظ امنیتی مسئول حفاظت از اموال و اشخاص مختلف موجود در یک ارگان یا مکان خاص است به طور مثال بانکها محافظین امنیتی را برای حفظ جان و مال مردم از دستبرد توسط دزدان به کار میگیرند.

 

توانایی های یک بادیگارد کامل

حال که به طور کلی با نقش بادیگارد آشنا شدید بهتر است از تواناییهای این افراد نیز آگاه شوید.آیا هر شخصی را میتوان به عنوان بادیگارد استخدام کرد؟ یا این کار تواناییها و خصوصیات جسمی و ذهنی خاصی را طلب میکند؟

قطعا افرادی که علاقمند به اشتغال در این نقش و سِمت پر هیجان و پر طرفدار هستند علاوه بر اینکه لازم است آموزش های بادیگاردی را در این زمینه ببینند میبایست دارای ویژگیهای جسمی و ذهنی ویژهای باشند. این اشخاص باید از لحاظ سلامت روحی و جسمی در سطح عالی قرار داشته باشند، از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشند، مهارتهای ارتباطی را به صورت کامل (ارتباط کلامی یا غیر کلامی) (زبان بدن – body language) آموزش دیده باشند، هوشیار بوده و اشراف کاملی به وضعیتی که در آن هستند داشته باشد حواس پرت نباشد، درک و تجسم بالایی داشته باشند تا بتوانند در موارد خطر به سرعت تجزیه و تحلیل نموده و وارد عمل شوند، همواره عاقلانه و از روی منطق و نه احساس تصمیم گیری و عمل نمایند، غرور کاذب و تکبر در آنها وجود نداشته باشد، توانایی کار و محافظت به شکل انفرادی را داشته باشند و حرفهای کار کنند.

 

خصوصیات بهترین بادیگاردها

افرادی که به دنبال استخدام بادیگارد شخصی هستند، به موارد زیادی توجه می‌کنند تا بتوانند بهترین بادیگارد را انتخاب نمایند. در واقع انتخاب بادیگارد باید با دقت و حساسیت زیادی انجام شود و به یک سری از خصوصیات در بادیگارد توجه بیشتری گردد. بهترین و کامل‌ترین بادیگاردها از چنین خصوصیات و ویژگی‌هایی برخوردار می‌باشند:

 

خصوصیات بهترین بادیگاردها

 

  • تجربه بالا

بادیگارد باید در حین ماموریت اطمینان حاصل کند که شخصیت همواره از خطر ترور، حمله و آدم‌ربایی در امان است. برای انجام این کار هم باید هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی در بهترین حالت خود باشد. برای همین است که شخصیت‌ها جهت استخدام بادیگارد به سراغ افراد با تجربه و با سابقه در این زمینه می‌روند. با اینکه اغلب بادیگاردهای تازه کار هزینه کمی برای استخدام دارند، اما افراد با تجربه میتوانند از شخصیت به شکل بهتری محافظت کنند و از او در برابر هرگونه خطر و تهدید مراقبت نمایند.

  • آموزه‌های بالا

یک بادیگارد کامل در کنار تجربه و سابقه زیادی که دارد، دانش کاملی هم نسبت به حوزه بادیگاردی دارد. بهترین محافظان شخصی افرادی هستند که در رابطه با رانندگی در شرایط بحرانی، اسکورت پیاده و خودرویی، مدیریت و تنش‌زدایی از موقعیت‌ها و غیره به خوبی آموزش دیده‌اند و از آموزه‌های خود در شرایط لازم استفاده می‌نمایند.

  • قضاوتگر عالی

پیدا کردن فرد مناسب جهت محافظت از جان و مال، چیزی فراتر از آموزش و تجربه است. شخصیت‌ها نیاز به فردی دارند که به طور عمیق محیط را کاوش و وارسی کند. این فرد باید قضاوتگر عالی باشد و در هر موقعیت واکنش خوبی از خود نشان دهد. نشانه‌های یک بادیگارد با قضاوت عالی شامل هوش بالا، توانایی در حفظ آرامش و حفظ خونسردی حتی در شرایط استرس‌زا است.

  • رانندگی حرفه‌ای

اغلب شخصیت‌ها جهت استخدام بادیگارد به نحوه رانندگی او نیز توجه کرده و به سراغ افرادی می‌روند که در این زمینه مهارت بیشتری دارند. یک بادیگارد خوب و کامل جدا از داشتن گواهینامه رانندگی، از مهارت رانندگی تاکتیکی نیز برخوردار بوده و میتواند از این مهارت خود در شرایط لزوم استفاده نماید. اطلاع از نحوه رانندگی تدافعی، ایمن و سریع در شرایط بحرانی یکی از مهارت‌های مهمی است که برخی از بادیگاردها از آن بی‌بهره هستند.

  • مهارت‌های ارتباطی

با اینکه مهارت‌های ارتباطی جزو اولویت‌های استخدام بادیگارد نیست، اما این افراد باید بتوانند به طور واضح و موثر با دیگران ارتباط برقرار نمایند. مهارت‌های ارتباطی کلامی و غیر کلامی بسیار مهم هستند.

 

مهارت‌های ارتباطی یک بادیگارد کامل

 

  • آمادگی جسمانی

یک محافظ خوب باید از سلامت کامل برخوردار باشد و همواره آمادگی جسمانی بالایی داشته باشد. چرا که در برخی اوقات محافظان نیاز به واکنش‌های سریع، تماس‌های فیزیکی و برخوردهای متقابلانه دارند. یک بادیگارد خوب باید به اندازه کافی از آمادگی جسمانی برخوردار باشد تا بتواند اقدامات فیزیکی مناسبی را انجام دهد.

  • هوشیار و متمرکز

از دیگر ویژگی‌های بادیگاردهای در یک تیم میتوان به هوشیاری و متمرکز بودن اشاره کرد. یک محافظ یا بادیگارد خوب و کامل همیشه باید هوشیار بوده و مراقب محیط اطراف خود باشد. این یعنی باید به تمام موارد توجه کرده و موقعیت‌های خطرزا را خیلی سریع شناسایی نماید.

موسسه سیف نصر با هدف بالا بردن سطح دانش و آگاهی و آمادگی عموم متقاضیان جامعه جهت مقابله با خطرات، تهدیدهای احتمالی و حتی اتفاق های پیش بینی نشده، با سابقه درخشان و کارآمد در امر آموزش و ارائه خدمات فعالیت خود را آغاز نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

شرکت بادیگارد شخصی

شرکت بادیگارد شخصی

بادیگاردها یا محافظان شخصی متخصص‌های امنیتی بسیار ماهری هستند که در زمینه حفاظت شخصی از افراد به طور کامل آموزش دیده‌اند. این افراد با شرکت

ادامه مطلب »