عملکرد یک تیم بادیگارد با توجه به رفتار سازمانی

عملکرد یک تیم بادیگارد

شخصیت، مشتری تیم است و نه رهبر آن. شخصیت باید گاهی در مقابل اقدام‌های خودش مورد محافظت قرار گیرد. بادیگارد باید به دستورهای رهبر تیم گوش کند، و نه خواسته‌های شخصیت. شخصیت به عنوان رهبر تیم بادیگارد در زنجیره فرمان قرار ندارد.

بادیگاردها هرگز نباید وظایف خود نسبت به تیم را نقض کنند. اگر شخصیت از یکی از اعضای تیم بخواهد که موقتا وظایف خود را نقض کند، مثلا همسر او را به فرودگاه برساند، عضو تیم باید پیش از اینکه این درخواست به یک دستور تبدیل شود ابتدا از زنجیره فرمان خود سوال کند. تنها شخصی که می‌تواند به نیرو دستور تغییر وظیفه‌ دهد، مافوق او در زنجیره فرمان است در ادامه مقاله با عملکرد یک تیم بادیگارد با توجه به رفتار سازمانی بیشتر آشنا خواهید شد.

 

حفاظت از نزدیک تیم بادیگارد

اسکورت شخصیت جزو مهمترین وظایف بادیگارد یا محافظ شخصی است. زمانی که شخصیت در حال تردد و راه رفتن در یک مکان عمومی یا منطقه خاصی است، بادیگارد باید توجه زیادی به محیط پیرامون داشته باشد و امنیت شخصیت را به خوبی تضمین نماید. در صورتی که بادیگارد توجهی به اطراف نداشته و اصول اسکورت پیاده را نادیده بگیرد، امنیت جان شخصیت به خطر می‌افتد. زمانی که شخصیت در حال جابجایی است، باید در داخل یک آرایش محافظت شده قرار بگیرد تا احتمال هرگونه حمله و ترور کاهش پیدا کند.

 

حفاظت از نزدیک تیم بادیگارد

 

یکی از مواردی که در اسکورت پیاده و حفاظت از نزدیک اهمیت دارد، آرایش‌های محافظت از نزدیک است. آرایش‌های محافظت از نزدیک نه تنها از بادیگارد و شخصیت در حین حرکت محافظت می‌کند، بلکه رسیدن سریع و امن آنها به مقصد را تضمین می‌نماید. هر چقدر تیم امنیتی در این رابطه منظم‌تر عمل کند، حرکت تیم از یک نقطه به نقطه دیگر سریع‌تر و امن‌تر انجام می‌شود. از سوی دیگر آرایش نزدیک منظم باعث می‌شود تا افراد ناظر متوجه هماهنگی و قدرت میان آنها شده و از هرگونه تهدید و حمله منصرف شوند.

 

تمهیدات لازم در زمان حفاظت از نزدیک تیم بادیگارد

در آرایش تیمی، حفظ فضای فیزیکی یکسان بسیار مهم است. در صورتی که افراد به هم تیمی‌های خود کمک کرده و به عنوان یک تیم عمل کنند، مورد تحسین افراد رتبه بالاتر قرار می‌گیرند. چرا که تک‌رو بودن در اینجا اهمیتی نداشته و افراد باید به طور تیمی با هم عمل کنند. توانایی حفظ آرایش محافظت از نزدیک هم یکی از مهمترین موارد است. آرایش‌های حفاظت از نزدیک شباهت زیادی با آرایش‌های گشت‌زنی نظامی دارند. افرادی که پیشتر در امور نظامی مشغول به کار بوده‌اند، میتوانند متوجه این شباهت‌ها شده و به شکل موثری عمل نمایند. آرایش‌های محافظتی میتوانند بسته به تشخیص رهبر تیم و همچنین نیازهای شخصیت تغییر پیدا کند. در رابطه با آرایش‌های اسکورت باید به الماسی، گوه‌ای، مربعی، مثلثی، خطی و حلقه دور واگن اشاره کرد.

 

تیم بادیگارد و رفتار سازمانی

در رفتارهای سازمانی معمولا سه بعد فردی، گروهی و سازمانی مورد توجه واقع است. در بعد فردی تاثیر شخصیت هر بادیگارد بر رفتارش مورد بررسی قرار می‌گیرد. شخصیت‌های مختلف بادیگاردها میتواند بسیاری از تفاوت‌های رفتاری بادیگاردها در سازمان را توجیه کند. رهبر تیم هم باید بتواند با توجه به شخصیت محافظان رفتار کرده و تعامل سازنده‌ای با آنها داشته باشد.

در بعد گروهی هم تاثیر شخصیت بادیگاردها بر روی تعاملات بین اعضای تیم بررسی می‌شود. زمانی که بادیگاردها به صورت تیم در کنار هم قرار می‌گیرند، باید با هم تیمی‌های خود ارتباط صمیمانه‌تری داشته باشند و به یکدیگر کمک نمایند. بعد سازمانی هم به تعامل بین اعضای تیم‌های مختلف با هم و همچنین تعامل بادیگاردها با رهبران و تعامل رهبران با بادیگاردها می‌پردازد. زمانی که رهبران تیم بادیگارد برای رفتار آنها برنامه‌ریزی کرده و به آنها آموزش‌های بادیگاردی لازم را می‌دهند، بر روی جنبه گروهی و فردی آنها تاثیر می‌گذارند. بر این اساس اگر رهبر تیم هم حضور نداشته باشد، تمام محافظان طبق همان رفتار آموزش داده شده عمل می‌نمایند.

 

مواردی که هر بادیگاردی باید بداند

شخصیت شاید از عملکرد یک تیم بادیگارد با توجه به رفتار سازمانی در تیم محافظت آگاهی نداشته باشد، پس ضروری است که شخصیت درک کند شما پیش از انجام هر تغییری در وظایف خود باید از زنجیره فرمان خود سؤال کنید. زمانی که شک دارید چه کاری بکنید، از رهبر تیم یا مافوق خود در زنجیره تیم بخواهید دستورالعمل‌های وظایف را برایتان شفاف‌سازی کند.

  • در زمان تعیین یک شخصیت جدید، نیرو مسئول یا رهبر تیم یک جلسه را برای بازبینی اقدام‌های امنیتی، مقتضیات و خواسته‌های شخصیت در طی ماموریت و فعالیت روزانه تنظیم خواهد کرد.
  • در طی ارتباط نخست با شخصیت، رهبر تیم در مورد تمهیدات امنیتی با شخصیت و اعضای تیم خود صحبت می‌کند.
  • در این زمان، آماده بحث درباره هر یک از نگرانی‌های شخصیت باشید. اگر ماموریت شامل یک شخصیت جدید می‌شود، دستیار رهبر تیم باید همه اطلاعات مرتبط راجع به شخصیت را جمع‌آوری کند:
  1.  اولویت‌ها
  2. خانواده
  3. آموزش فیزیکی
  4. وابستگی‌های مذهبی
  5. مشکل‌های پزشکی
  6. سرگرمی‌ها
  7. زبان‌های تحت تسلط
  8. ناتوانی‌های فیزیکی که می‌تواند بر سفر و اسکان تاثیرگذار باشند
  • وظایف انفرادی جهت اطمینان از تکمیل صحیح و به موقع تمامی وجوه ماموریت محول می‌شوند. اگر پرسنل خاصی برای تکمیل بخش خاصی از ماموریت تعیین نشوند، ممکن است کسی به اشتباه فکر کند اپراتور دیگری از تیم مسئولیت آن بخش از ماموریت را بر عهده دارد.
  • در واقعیت، ممکن است هیچ‌کس مسئولیت یک بخش را بر عهده نداشته باشد و ماموریت شکست بخورد. هرگز هیچ چیز را فرض نکنید.

من پی بردم که اگر همیشه در حال سؤال پرسیدن از یکدیگر باشید، نه تنها مطئمن خواهید شد که اطلاعات به خوبی منتشر می‌شود، بلکه مطمئن خواهید بود که همه اعضای تیم می‌دانند که در هر لحظه مشخص باید مشغول انجام چه کاری باشند.

 

نکات مهم که هر بادیگاردی باید از آن دوری کند

  • هرگز درباره عملکرد سایر اعضای تیم بدون حضور آنها صحبت نکنید. هر مکالمه منفی تداوم تیم را از بین برده و تیم‌ را فلج و بی‌اثر خواهد کرد. ما صحبت کردن پشت سر هم‌تیمی خود را خیانت به رفیق می‌نامیم. اگر چیزی برای گفتن دارید، مستقیما به هم‌تیمی خود بگویید.
  • غر زدن و شکایت کردن خود را برای پایان ماموریت نگه دارید. هیچ کس از آدم غر غرو خوشش نمی‌آید، پس غر نزنید و شکایت نکنید. بله، شاید رهبر تیم از شما بخواهد هدف سختی از ماموریت را انجام دهید. این کار را انجام دهید، و اگر خوشحال نیستید، موضوع را تنها پس از موفقیت ماموریت با مافوق خود در میان بگذارید. هرگز زنجیره فرمان را نشکنید.
  • همیشه از دستورهای خود پیروی کنید و برای رسیدگی به هر گونه مساله شخصی، شکایت یا انتقاد از ماموریت را تا پایان ماموریت صبر کنید. مسائل خود را ابتدا با مافوق خود مانند دستیار رهبر تیم در میان بگذارید. او می‌تواند در صورت ضرورت برای حل مسائل جلسه‌ای را با رهبر تیم تنظیم کند.
  • زنجیره فرمان اطلاعات بی‌ثمر را از رهبر تیم دور نگه می‌دارد. دستیار رهبر تیم می‌تواند اکثر مسائل داخلی را حل کند. رهبر تیم به نگرانی‌های شخصیت گوش کرده و دستیار رهبر تیم هدایت تیم بادیگارد را بر عهده خواهد داشت.

 

موسسه سیف نصر با هدف بالا بردن سطح دانش و آگاهی و آمادگی عموم متقاضیان جامعه جهت مقابله با خطرات , تهدیدهای احتمالی و حتی اتفاق های پیش بینی نشده , با سابقه درخشان و کارآمد در امر آموزش و ارائه خدمات فعالیت خود را آغاز نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

شرکت بادیگارد شخصی

شرکت بادیگارد شخصی

بادیگاردها یا محافظان شخصی متخصص‌های امنیتی بسیار ماهری هستند که در زمینه حفاظت شخصی از افراد به طور کامل آموزش دیده‌اند. این افراد با شرکت

ادامه مطلب »