ویژگی های مهم برای بادیگارد شدن

ویژگی های مهم برای بادیگارد شدن

ویژگی های مهم برای بادیگارد شدن

شرایط بادیگارد شدن چیست؟

بادیگاردی یکی از شغل هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد که یا میخواهند بادیگارد شوند و یا بادیگارد داشته باشند،اگر شما هم مانند بسیاری از جوانان دیگر مشتاق هستید بادیگارد شوید باید بدانید که بادیگارد شدن و انتخاب شدن برای بادیگاردی و محافظت از شخصیت ها نیازمند شرایط و ویژگی های خاصی است که در این مقاله از آکادمی سیف نصر به بررسی این ویژگی ها میپردازیم.

مهارت در زمینه های مختلف

 یک بادیگارد برای حرفه ای شدن باید پیوسته و مسمتر آموزش های مختلفی را ببیند و مهارت های بسیاری را کسب کند،افراد برای بادیگارد  شدن باید در موارد زیر آموزش ببینند و مهارت کسب کنند

  1. ارائه اسکورت و تشریفات برای مشتریان
  2. توانایی هماهنگی سریع با نیروهای مجری قانون
  3. مدیریت بحران
  4. کنترل و بررسی نقاط ورودی وخروجی تحت نظر خود
  5. کنترل عابرین پیاده و وسایل نقلیه اطراف
  6. بررسی محیط،امکانات،محوطه وشناسایی خطرات موجود و احتمالی

 

 

بیشتر بخوانید: آموزش اصول تیراندازی 

آمادگی بدنی بسیار بالا

بادیگاردی یکی از شغل های خطرناک است که هرلحظه  خطری شما و شخصیت را تهدید کند و شما به عنوان بادیگارد و محافظ شخصی باید بتوانید بسیار سریع واکنش نشان دهید تا هم جان خودتان را نجات دهید و هم جان شخصیت  را نجات دهید.

گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که محافظ شخصی مجبور می شود که برای مدت طولانی در حرکت باشد و محیط اطراف را زیر نظر بگیرید. به همین دلیل باید از آمادگی بدنی بسیار خوبی برخوردار باشید تا بتوانید حتی در  سخت‌ترین شرایط نیز بهترین عملکرد را داشته باشید.

فیزیک و بدن مناسب

بیشتر بادیگاردها دارای فیزیک بدنی تنومند،قوی  و جثه‌های بزرگی هستند. داشتن هیکل درشت به بادیگاردها کمک می‌کند تا در ذهن مهاجم ترس ایجاد کند و به نحوی آن‌ها را از انجام کارهای مجرمانه بازدارند. بادیگارد باید فردی قد بلند باشد و حداقل قد برای بادیگارد شدن 175 و حداقل وزن برای بادیگارد شدن 80 کیلوگرم می باشد.

 نکته مهم:قد و وزن باید متعادل باشد یعنی توده بدنی و  BMI  فرد برای بادیگارد شدن باید بین 18 تا 25 باشد

تسلط کامل به ورزش‌های رزمی

یکی از مهارت‌هایی که هر بادیگارد باید آموزش ببیند ، هنرهای رزمی است.افرادبه عنوان بادیگارد باید از تنش و درگیری دوری کنند. بادیگاردها نباید به کسی حمله کنند و تنها در مقابل مهاجمین باید از شخصیت دفاع کنند.

مسلط بودن به هنرهای رزمی به افراد بادیگارد کمک می‌کند تا در صورت بروز درگیری بتوانند جلوی فرد مهاجم را بگیرند.

ورزش‌های رزمی بسیاری وجود دارند که بادیگارد ها می‌توانند در آن‌ها آموزش ببینند، ولی بهترین ورزش‌های رزمی برای بادیگارد شامل جوجیتسو برزیلی ،کراوماگا و جودو می‌باشد.

 

آموزش دفاع شخصی

رانندگی حرفه ای

بادیگارد باید مهارت‌های مختلفی داشته باشد. یکی از این مهارت‌ها مهم رانندگی است. بادیگاردها باید بتواندانواع وسایل نقلیه را با مهارت بالا و تحت شرایط سخت و پر تنش براند.

اطلاع از نحوه رانندگی ایمن، سریع و موثر در زمان بحران یکی از مهارت هایی است که نیاز به آموزش دیدن دارد و هیچ فردی بدون آموزش و تمرین از چنین مهارتی برخوردار نخواهد شد.

ارتباطات و روابط عمومی خوب

از دیگر  ویژگی‌های مهم  یک بادیگارد، قدرت برقراری ارتباط او می‌باشد. در طول روز محافظین شخصی نه تنها باید با شخصیتی که از وی محافظت می کنند در ارتباط باشند، بلکه باید با خانواده، دوستان، همکاران و تمامی افرادی که شخصیت با آن‌ها برخورد می‌کند نیز در ارتباط باشد.

بیشتر مطالعه کنید: زبان بدن یک بادیگارد چگونه باشد؟

توانایی انجام کارها به صورت انفرادی

یک بادیگارد باید هم توانایی انجام کار گروهی داشته باشد و با آدم‌های اطراف خود به خوبی ارتباط برقرار کند، هم باید این قابلیت را داشته باشد که کارها را به صورت تنهایی نیز پیش ببرد.

گاهی وقتها لازم است که کارها بدون حضور سرپرست یا رهبر تیم محافظت کننده‌ انجام شوند. بادیگارد باید توانایی این را داشته باشد که وظایف خود را بدون راهنما یا ناظر و در شرایط مختلف انجام دهد.

مهارت  کمک‌های اولیه

داشتن مهارت‌ کمک‌های اولیه در هر بخشی از زندگی بسیار مهم است ، اما داشتن مهارت کمک‌های اولیه در شغل بادیگاردی کاملا لازم و ضروری است.

بادیگاردهای زیادی وجود دارند که هیچ دانشی نسبت به کمک‌های اولیه ندارند. در صورت آسیب دیدن خودبادیگارد و یا شخصیت ، بادیگارد باید توانایی انجام اقدامات اولیه تا زمان رسیدن اورژانس را داشته باشد.

 

هوشیاری کامل نسبت به محیط اطراف

بادیگارد حرفه‌ای باید همیشه هوشیار و آگاه باشد و نسبت به محیط اطراف خود، اتفاقات و افرادی که در آنجا حضور دارند توجه ویژه ای داشته باشد.

شخصیت باید بتواند به بادیگارد خود اعتماد کند و نگران فضای اطراف و اتفاقات احتمالی نباشد.

مراقب بودن به صورت دائم و زیر نظر گرفتن فضای اطراف یکی از ویژگی‌های اصلی یک بادیگارد حرفه ای و امنیتی است.

توانایی ارائه خدمت و براساس تقاضا

ممکن است فردی نیازی به بادیگاردنیمه وقت و یا برای مدت کوتاهی داشته باشد. این احتمال هم وجود دارد که افراد در ساعات مشخصی از روز نیاز به بادیگارد داشته باشند. یک بادیگارد باید بتواند خدماتی منطبق با خواسته  و تقاضا مشتریان موجود ارائه دهد.

مثلا محافظت ساعتی، هفتگی، ماهانه یا سالانه و همچنین محافظت به صورت نیمه وقت و یا 24 ساعته، بادیگارد حرفه ای باید توانایی ارائه چنین خدماتی را داشته باشد.

 

سیف نصر
موسسه و آکادمی سیف نصر | آموزش بادیگاردی

 

اگر شرایط عنوان شده در مطالب بالا را دارید و یا علاقمند به داشتن شغل و مهارت های بادیگاردی هستید میتواند در دوره های آموزش بادیگاردی سیف نصر شرکت کنید.

دوره های این موسسه به دو صورت دوره های مقدماتی و پیشرفته  برگزار می شود و در پایان دوره به شما مدرک شرکت در دوره داده می شود.

در دوره های موسسه سیف نصر تمام مهارت های مورد نیاز برای بادیگارد شدن به شما آموزش داده می شود مهارت هایی مانند،دفاع شخصی،کمک های اولیه،استفاده از اسلحه،زندگی در شرایط سخت و…. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید و یا مقالات دیگر سایت سیف نصر را مطالعه کنید.

بیشتر مطالعه کنید : چگونه بادیگارد شویم؟ 

 

سوالات متداول

حداقل قد برای بادیگارد شدن 175 سانتی متر می باشد.

آمادگی بدنی بسیار بالا – فیزیک و بدن مناسب – تسلط کامل به ورزش های رزمی – رانندگی حرفه ای – ارتباطات و روابط خوب – توانایی انجام کار به صورت انفرادی – مهارت کمک اولیه – هوشیاری کامل نسبت به محیط – توانای ارائه خدمت – 

حداقل وزن برای بادیگارد شدن 80 کیلوگرم می باشد.

قد و وزن باید متعادل باشد یعنی توده بدنی و  BMI  فرد برای بادیگارد شدن باید بین 18 تا 25 باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

شرکت بادیگارد شخصی

شرکت بادیگارد شخصی

بادیگاردها یا محافظان شخصی متخصص‌های امنیتی بسیار ماهری هستند که در زمینه حفاظت شخصی از افراد به طور کامل آموزش دیده‌اند. این افراد با شرکت

ادامه مطلب »