6 نوع ورزش های دفاع شخصی زنان

ورزش های دفاع شخصی زنان-سیف نصر

معرفی 6 نوع از ورزش های دفاع شخصی زنان

امروزه زنان جامعه نسبت به هم جنس های خود در گذشته مستقل تر شده اند و وابستگی کمتری به دیگران دارند. از تنهایی تا سفر انفرادی، هیچ کاری وجود ندارد که یک زن امروزی نتواند آن را انجام دهد. 

البته ، ما هنوز ده‌ها سال با دورانی که زنان بتوانند بدون ترس از راه رفتن در کوچه های خلوت و یا دو بار فکر نکردن قبل از پوشیدن لباس‌های خاص و….زندگی کنند فاصله داریم. 

به همین دلیل، تا زمانی که وضعیت زنان به مرحله ای نرسیده که به راحتی بتوانند زندگی کنند به آموزش و دفاع از خود نیاز دارند تا بدون داشتن کوچکترین ترس و یا استرسی به استقلال و فعالیت خود در جامعه ادامه دهند.

دفاع شخصی و هنرهای رزمی

 

دفاع شخصی و هنرهای رزمی یکی نیستند. با این وجود، بسیاری از هنرهای رزمی به تکنیک های دفاع شخصی تبدیل شده اند. همه افراد می توانند مهارت های اولیه دفاع شخصی را بیاموزند، حتی افرادی که ، اضافه وزن دارند، معلول هستند و حتی کسانی که فیزیک بدنی کوچکی دارند. از طرف دیگر، هنرهای رزمی نوعی ورزش هستند و می توانند شما را خوش فرم کنند.

ورزش های دفاع شخصی زنان-سیف نصر

بیشتر بخوانید:5 دلیل اهمیت یادگیری دفاع شخصی بانوان

مزایای یادگیری ورزش های دفاع شخصی برای زنان

با ورزش های رزمی و یادگیری تکنیک های دفاع شخصی،محافظت در برابر خطر، بدیهی است

ورزش های دفاع شخصی زنان تعادل، تمرکز و کنترل را بهبود می بخشد

نظم و انضباط را افزایش می دهد

ارتباطی قوی بین ذهن و بدن ایجاد می کند

به بهبود آگاهی افراد کمک می کند

قدرت بدنی را افزایش می دهد.

ورزش های دفاع شخصی زنان باعث ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس می شود

باعث افزایش انعطاف پذیری می شود.

ارزش هایی مانند شرافت ،صداقت،فروتنی و احترام را به افراد آموزش می دهد.

چابکی و عکس العمل را افزایش می دهد.

ورزش های رزمی و دفاع شخصی می تواند جایگزین ورزش بدنی باشد

به صورت کلی تاثیر مثبتی بر زندگی افراد می گذارد.

 

انواع ورزش های دفاع شخصی زنان

انواع مختلفی از هنرهای رزمی وجود دارد که زنان بایادگیری آنها می تواند از خود دفاع کننداین ورزش ها می توانند مسلح و غیر مسلح.باشند همه آنها دارای سطوح مبتدی تا پیشرفته هستنددر ادامه به بررسی ورزشی های رزمی که زنان باید بدانند می پردازیم.

ورزش های دفاع شخصی زنان-سیف نصر

بیشتر بخوانید: 9 استراتژی دفاع شخصی

1-     موی تای

 موی تای که به  نام “هنر هشت اندام” نیز شهرت دارد،یکی از ورزش های دفاع شخصی زنان می باشد .این ورزش از مشت،  آرنج، زانو و پاها برای مبارزه استفاده می کند.

همچنین به عنوان بوکس تایلندی نیز شناخته می شود. موی تای هنر رزمی عالی برای یادگیری دفاع شخصی و همچنین نوعی تمرین برای رسیدن به تناسب اندام است. برخلاف کیک بوکسینگ یا هر شکل دیگری از هنر رزمی، موی تای به فرد یاد می دهد که از زانو، ساق پا و آرنج نیز برای حمله ودفاع از خود استفاده کند.

یادگیری این هنر چندان آسان نیست، اما زمانی که این کار را انجام دهید، می توانید به مهاجم خود آسیب جدی وارد کنید و زمان کافی برای فرار بخرید.

موی تای به شما تکنیک های مختلفی مانند ضربات مستقیم، ضربات ضربتی، قلاب، آپرکات، مشت سوپرمن، ضربات ضربدری، ضربه های ساق پا، ضربات زانو، ضربات آرنج و بسیاری دیگر را به شما آموزش می دهد. حتی به شما ضربات دور را می آموزد که پاهای مهاجم شما را بیرون می آورد بدون اینکه اجازه دهید او خیلی نزدیک شود.

2- جیو جیتسو

در هنرهای رزمی دو نوع جیو جیتسو وجود دارد. یکی جیو جیتسو ژاپنی ها و دیگری جیو جیتسو برزیلی که محبوبیت بیشتری پیدا می کند. جیو جیتسو نوعی از جنگ است که در زمانی که سلاح‌ها در دسترس نبودند یا ناکارآمد بودند، ایجاد شد. 

جیو جیتسو ژاپنی

این نوع از جیوجیتسو ارتباط نزدیکی با کشتی، چنگ زدن، بازو، قفل مفاصل، قفل مچ پا و بی حرکتی دارد. 

جیو جیتسو برزیلی 

در جیوجیتسو ژاپنی فرد با وجود داشتن جثه ای کوچ می آموزد که چگونه می تواند از مهاجمی بسیار بزرگتر، قوی تر و سنگین تر با استفاده از بدن به عنوان اهرم دفاع کند.

روش‌های برزیلی مشابه جیو جیتسو ژاپنی همراه با تکنیک‌هایی مانند – به دام انداختن پاها و بازوها، زمین خوردن مهاجم، خارج کردن مهاجم از تعادل، نحوه سوار شدن به بالا و گرفتن مسئولیت زمانی که به زمین می‌چسبید، آموزش داده می‌شود. 

با این حال، یکی از کمبود ها و نقص های این مورد از ورزش های دفاع شخصی زنان عدم توانایی در دفاع از خود در هنگام تماس با سلاحی مانند چاقو یا هنگام حمله گروهی است.

3-     جودو

 

جودو نوعی هنر رزمی ژاپنی است که معنی آن روشی ملایم تر است، که ممکن است با توجه به اینکه سبک مبارزه است، گیج‌کننده باشد. اما همانطور که از نامش پیداست، تمرکز کمتری بر حمله و بیشتر روی تغییر مسیر و خلع سلاح است.

 هیچ ضربه ای را آموزش نمی دهد، اما به شما می آموزد که با تلاش بسیار کمتر حداکثر آسیب را وارد کنید. تکنیک های پرتاب، سنجاق، خفه کردن، چنگ زدن و قفل بازو آموزش داده خواهد شد. در جودو، اکثر درس ها در مورد نحوه پرتاب کردن مهاجم خود به گونه ای است که می تواند باعث آسیب های جدی شود.

ورزش های دفاع شخصی زنان-سیف نصر

بیشتر بخوانید:دفاع شخصی جودو

4-     بوکس

یکی دیگر از ورزش های دفاع شخصی زنان بوکس است ، بوکس یکی از هنرهای رزمی اصیل است و در واقع می توان گفت یکی از محبوب ترین ورزش ها در جهان است.بوکس به صورت کامل روی مشت ها تمرکز دارد. انواع ضربه های موثر از دامنه های مختلف را با دقت آموزش می دهد. افراد همچنین یاد می گیرند که چگونه از یک حمله فرار یا حمله را مسدود کنند.

بوکس آگاهی افراد را افزایش می دهد، و آنها را سریع می کند و این امکان را می دهد که در انتخاب حرکاتی که در طول مبارزه یا حمله، که در خیابان از اهمیت بالایی برخوردار است، سریع تصمیم بگیرند. این کار غرایز و زمان عکس العمل را بهبود می بخشد.

ورزش های دفاع شخصی زنان-سیف نصر

بیشتر بخوانید:6 ویژگی ورزش بوکس برای دفاع شخصی

5-     کاراته

کاراته به معنی دست خالی می باشد ، که به فرد آموزش می‌دهد تا با تکنیک‌های دست باز مانند ضربه‌های کف پاشنه و دست‌های نیزه مبارزه کند. همچنین عمدتاً هنر برجسته مشت زدن، لگد زدن، ضربه زدن به زانو و ضربه آرنج را آموزش می دهد. ورزش کاراته می تواند قدرت بدنی فرد را افزایش دهد. هرکسی که در کاراته آموزش دیده باشد، می‌تواند به شدت ضربه بزند.کاراته علاوه براینکه یکی از پرطرفدارترین ورزش های دفاع شخصی زنان  است برای تناسب اندام نیز مناسب است.

 

6-     هنرهای رزمی ترکیبی (MMA)

هنرهای رزمی ترکیبی از بهترین تکنیک های رزمی استفاده می کند و آنها را با هم ترکیب می کند. این سبک مبارزه مجموعه‌ای از سبک‌ها و تکنیک‌های مبارزه را در اختیار فرد قرار می‌دهد تا در هنگام حمله از آنها استفاده کند. شما در هنرهای رزمی ترکیبی می توانید یاد بگیرید که چگونه ایستاده بجنگید، یاد بگیرید چگونه از خود روی زمین دفاع کنید، چنگ زدن، مبارزه، ضربه زدن، قفل کردن پاها و بازوها و خیلی چیزهای دیگر.

شما را برای همه چیز آماده می کند. تنها نقطه ضعف  هنرهای رزمی ترکیبی برای ورزش های دفاع شخصی زنان این است که در مورد دفاع از خود در برابر سلاح چیزهای زیادی به شما نمی آموزد.

بیشتر بخوانید: ورزش تکواندو چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

شرکت بادیگارد شخصی

شرکت بادیگارد شخصی

بادیگاردها یا محافظان شخصی متخصص‌های امنیتی بسیار ماهری هستند که در زمینه حفاظت شخصی از افراد به طور کامل آموزش دیده‌اند. این افراد با شرکت

ادامه مطلب »