معرفی 6 فرد مهم از اعضای تیم بادیگاردی

اعضای تیم بادیگاردی - سیف نصر

معرفی اعضای تیم بادیگاردی

تمام تیم های بادیگاردی باید دارای اعضای مشخصی باشند که هر کدام از این اعضا وظایف مهمی را برای حفاظت از شخصیت انجام می دهند در این مقاله از سایت سیف نصر به بررسی اعضای تیم بادیگاردی و وظایف آنها می پردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اعضای تیم بادیگاردی - سیف نصر

اعضای تیم بادیگاردی چه افرادی هستند؟

اعضای تیم بادیگاردی شامل افراد زیر می شوند:

  1. رهبر تیم
  2. دستیار رهبر تیم
  3. رهبر پزشکی تیم
  4. اعضای عملیاتی
  5. نیروهای گماشته (تحت فرمان زنجیره)
  6. شخصیت تحت حفاظت (خارج از زنجیره فرمان)

نکته:  مطمئن شوید همه اعضای تیم بادیگاردی دارای نقش عملیاتی تعریف‌شده و واضح هستند. هر عضو تیم باید مسئولیت کاری خود نسبت به تیم را درک کند. اگر همه اعضای تیم بادیگاردی شما نسبت به مسئولیت‌های خود آگاه باشند، هیچ سردرگمی عملیاتی به وجود نخواهد آمد.

اگر عضوی از تیم محافظت از نزدیک به هر دلیلی دچار سردرگمی نسبت به هر موضوعی شود، باید فورا از رهبر تیم یا مافوق خود در زنجیره فرمان درخواست شفاف‌سازی کند.

هیچ تنافضی در زنجیره عملیاتی فرمان نباید وجود داشته باشد.

اعضای تیم بادیگاردی - سیف نصر

رهبر تیم بادیگاری:

 

در اکثر واحدهای عملیات‌های ویژه در سراسر دنیا، رهبر تیم معمولا در عملیات‌های روزانه تیم دخیل نیست. مسئولیت عملیات روزانه تیم بر عهده گروهبان یا دستیار رهبر تیم است.

گروهبان/دستیار رهبر تیم، افسر درجه‌دار ارشدی است که توسط مقام ارشد جهت نظارت بر فعالیت روزانه تیم انتخاب شده است. دستیار رهبر تیم جهت اطمینان از این موضوع فعالیت می‌کند که تیم آماده انجام عملیات است. دستیار رهبر تیم در تیم محافظت از نزدیک معمولا یک گروهبان مجرب از یکی از نیروهای نخبه عملیات ویژه نظامی است.

رهبر تیم در یک تیم محافظت از نزدیک معمولا مستقیما در برنامه‌ریزی عملیات به کمک دستیار رهبر تیم نقش دارد. رهبر تیم جهت کمک در برنامه‌ریزی ماموریت وظایفی را برای تک تک اعضا تعیین می‌کند.

رهبر تیم هر روز به نیازهای زمان‌بندی روزانه شخصیت گوش می‌کند و سپس برنامه‌ریزی ماموریت روزانه را انجام می‌دهد. پس از آن، رهبر تیم دستیار رهبر تیم را مطلع می‌کند و او نیز بالتبع تیم را برای حرکت آماده می‌سازد. اگر تنها یک بادیگارد وجود داشته باشد، هیچ اطلاعیه داده نمی‌شود.

در میدان و در زمان عزیمت، رهبر تیم همیشه از نظر فیزیکی نزدیک شخصیت قرار می‌گیرد. این قرارگیری نزدیک به رهبر تیم اجازه می‌دهد هر گونه تهدید احتمالی را از دید شخصیت مشاهده کند.

رهبر تیم همیشه باید بتواند آنچه شخصیت می‌بیند را ببیند تا بتواند هرگونه تغییر در قرارگیری فیزیکی تیم را اعمال کند. رهبر تیم همیشه اعضای تیم بادیگاردی را در موقعیت 360 درجه پیرامون شخصیت قرار می‌دهد.

مانند هر سازمانی که نیازمند ساختار است، ضروری است که به همه اعضای تیم بادیگاردی و رهبر تیمی که با آن کار می‌کنید اعتماد داشته باشید. اعتماد به قضاوت یک فرد یکی از اجزای اصلی موفقیت ماموریت است. اگر شما به عنوان یک بادیگارد به رهبری زنجیره فرمان خود اطمینان داشته باشید، اقدام‌های مناسبی که به شما گفته می‌شود را بدون زیر سؤال بردن نسبیت فرمان انجام می‌دهید.

گاهی پی خواهید برد که رهبر تیم، مجرب‌ترین عضو تیم نیست، ولی او منبع تمامی اطلاعات کنونی است که بر موفقیت تیم تاثیرگذار است. یک رهبر تیم بی‌تجربه با هیچ رهبری رسمی یا آموزش میدانی، نتیجه‌ای جز فاجعه در پی نخواهد داشت. رهبر تیم، رأس زنجیره فرمان در یک تیم محافظت از نزدیک محسوب می‌شود.

کل نظم تیم بر عهده رهبر تیم است. رهبر تیم به هر یک از اعضای تیم بادیگاردی که زنجیره فرمان را نقض کند رسیدگی خواهد کرد، مگر اینکه یک مساله امنیتی واضح در میان باشد، آنگاه هر عضو تیم می‌تواند فورا به مساله رسیدگی کند.

تیم برای رسیدگی به تناقض‌ها در هر ماموریت پس از پایان ماموریت زمان خواهد داشت، پس انتقاد خود را تا پایان ماموریت نگه داشته و آن را به شخص مناسب منتقل کنید. شخصیت تحت حفاظت هرگز نمی‌تواند بالاتر از رهبر تیم فرماندهی تیم را بر عهده گیرد مگر اینکه به صورت شفاهی یا کتبی از طرف رهبر تیم مطلع شود.

اعضای تیم بادیگاردی - سیف نصر

دستیار رهبر تیم

 

دستیار رهبر تیم مسئولیت‌های یکسانی با رهبر تیم دارد. در صورت حاضر نبودن فیزیکی رهبر تیم، دستیار او رهبر تیم محسوب می‌شود. دستیار تیم در حال آماده شدن برای فرماندهی تیم در صورتی است که رهبر تیم قادر به رهبری تیم نباشد.

دستیار رهبر تیم توسط رهبر تیم جهت رهبری تیم‌های ویژه در طی عملیات هدایت می‌شود. اگر سؤالی از رهبر تیم دارید، ابتدا از دستیار رهبر سؤال کنید. در طی یک روز معمول، رهبر تیم زمان خود را بین شخصیت و تیم تقسیم می‌کند. دستیار رهبر تیم همیشه همراه تیم است.

رهبر پزشکی تیم

 

لطفا توجه داشته باشید که در شرایط اضطراری پزشکی بهیار تیم مسئول امنیت کلی بادیگارد یا شخصیت مجروح است. بهیار تنها مسئولیت مسائل اضطراری پزشکی را به همراه دستیار رهبر تیم بر عهده می‌گیرد و نه مسئولیت عملیات‌های تاکتیکی را.

بهیار بر سلامت شخصیت نظارت دارد، در حالی که رهبر تیم بر سلامت تیم و شخصیت نظارت می‌کند. اگر باید یک عضو مجروح را در منطقه متشنج به یک مرکز درمانی منتقل کنید، تصمیم زمان و نحوه این انتقال بر عهده رهبر تیم است. اگر باید شخصیت مجروح را جابجا کنید، این مسئولیت بر عهده بهیار تیم است.

اعضای عملیاتی

 

اعضای تیم محافظت در زمان ملحق شدن به یک تیم امنیتی جدید به موقعیت‌های خود متنقل می‌شوند. وظایف در یک تیم می‌توانند طبق مهارت‌های هر بادیگارد متفاوت باشند. مهم‌ترین وظیفه یک عضو جدید تیم محافظت، پیروی از زنجیره فرمان است. به رهبر تیم و دستورهای افراد مافوق خود در زنجیره فرمان گوش کنید.

اعضای تیم بادیگاردی - سیف نصر

نیروهای گماشته

 

هر شخصی که به تیم اختصاص یافته باشد یک نیروی گماشته است و نه یک عضو از تیم. نیروی گماشته دارای امتیازهای تیم است ولی بخشی از تیم نیست. هیچ یک از رویه‌های عملیاتی استاندارد تیم نباید با هیچ یک از نیروهای گماشته به اشتراک گذاشته شوند. هر گونه اطلاعاتی که فقط مخصوص تیم است نباید با هیچ کس خارج از تیم به اشتراک گذاشته شود.

اگر این نیروها از یکی از اعضای تیم بادیگاردی بخواهند کاری انجام دهد، این موضوع باید مستقیما توسط زنجیره فرمان یا رهبر تیم انجام شود.

شخصیت

 

شخصیت، مشتری تیم است و نه رهبر آن. شخصیت باید گاهی در مقابل اقدام‌های خودش مورد محافظت قرار گیرد. بادیگارد باید به دستورهای رهبر تیم گوش کند، و نه خواسته‌های شخصیت. شخصیت به عنوان رهبر تیم در زنجیره فرمان قرار ندارد.

چهار مهارتی که هر شخصیتی باید بیاموزد:

 

  • شنا کردن
  • انجام احیای قلبی ریوی
  • دفاع از خود
  • هدف‌گیری و شلیک با اسلحه

بادیگارها هرگز نباید وظایف خود نسبت به تیم را نقض کنند. اگر شخصیت از یکی از اعضای تیم بادیگاردی بخواهد که موقتا وظایف خود را نقض کند، مثلا همسر او را به فرودگاه برساند، عضو تیم باید پیش از اینکه این درخواست به یک دستور تبدیل شود ابتدا از زنجیره فرمان خود سوال کند.

تنها شخصی که می‌تواند به بادیگارد دستور تغییر وظیفه‌ دهد، مافوق او در زنجیره فرمان است و این موضوع تنها با چراغ سبز رهبر تیم امکان‌پذیر است. شخصیت شاید از وظایف شما در تیم محافظت آگاهی نداشته باشد، پس ضروری است که شخصیت درک کند شما پیش از از انجام هر تغییری در وظایف خود باید از زنجیره فرمان خود سؤال کنید. زمانی که شک دارید چه کاری بکنید، از رهبر تیم یا مافوق خود در زنجیره تیم بخواهید دستورالعمل‌های وظایف را برایتان شفاف‌سازی کند.

در زمان تعیین یک شخصیت جدید، بادیگارد مسئول یا رهبر تیم یک جلسه را برای بازبینی اقدام‌های امنیتی، متضیات و خواسته‌های شخصیت در طی ماموریت و فعالیت روزانه تنظیم خواهد کرد.

در طی ارتباط نخست با شخصیت، رهبر تیم در مورد تمهیدات امنیتی با شخصیت و اعضای تیم حفاظت خود صحبت می‌کند. در این زمان، آماده بحث درباره هر یک از نگرانی‌های شخصیت باشید. اگر ماموریت شامل یک شخصیت جدید می‌شود، دستیار رهبر تیم باید همه اطلاعات مرتبط راجع به شخصیت را جمع‌آوری کند.

اعضای تیم بادیگاردی - سیف نصر

اطلاعات مهم درباره شخصیت شامل:

  • اولویت‌ها
  • خانواده
  • آموزش فیزیکی
  • وابستگی‌های مذهبی
  • مشکل‌های پزشکی
  • سرگرمی‌ها
  • زبان‌های تحت تسلط
  • ناتوانی‌های فیزیکی که می‌تواند بر سفر و اسکان تاثیرگذار باشند

وظایف انفرادی جهت اطمینان از تکمیل صحیح و به موقع تمامی وجوه ماموریت محول می‌شوند. اگر پرسنل خاصی برای تکمیل بخش خاصی از ماموریت تعیین نشوند، ممکن است کسی به اشتباه فکر کند بادیگارد دیگری از تیم مسئولیت آن بخش از ماموریت را بر عهده دارد.

در واقعیت، ممکن است هیچ‌کس مسئولیت یک بخش را بر عهده نداشته باشد و ماموریت شکست بخورد. هرگز هیچ چیز را فرض نکنید. من پی بردم که اگر همیشه در حال سؤال پرسیدن از یکدیگر باشید، نه تنها مطئمن خواهید شد که اطلاعات به خوبی منتشر می‌شود، بلکه مطمئن خواهید بود که همه اعضای تیم حفاظت می‌دانند که در هر لحظه مشخص باید مشغول انجام چه کاری باشند.

نکته بسیار مهم: هرگز درباره عملکرد سایر اعضای تیم حفاظت بدون حضور آنها صحبت نکنید. هر مکالمه منفی تداوم تیم را از بین برده و تیم‌ را فلج و بی‌اثر خواهد کرد. ما صحبت کردن پشت سر هم‌تیمی خود را خیانت به رفیق می‌نامیم. اگر چیزی برای گفتن دارید، مستقیما به هم‌تیمی خود بگویید.

غر زدن و شکایت کردن خود را برای پایان ماموریت نگه دارید. هیچ کس از آدم غر غرو خوشش نمی‌آید، پس غر نزنید و شکایت نکنید. بله، شاید رهبر تیم از شما بخواهد هدف سختی از ماموریت را انجام دهید. این کار را انجام دهید، و اگر خوشحال نیستید، موضوع را تنها پس از موفقیت ماموریت با مافوق خود در میان بگذارید. هرگز زنجیره فرمان را نشکنید.

همیشه از دستورهای خود پیروی کنید و برای رسیدگی به هر گونه مساله شخصی، شکایت یا انتقاد از ماموریت را تا پایان ماموریت صبر کنید. مسائل خود را ابتدا با مافوق خود مانند دستیار رهبر تیم در میان بگذارید. او می‌تواند در صورت ضرورت برای حل مسائل جلسه‌ای را با رهبر تیم تنظیم کند.

زنجیره فرمان اطلاعات بی‌ثمر را از رهبر تیم دور نگه می‌دارد. دستیار رهبر تیم می‌تواند اکثر مسائل داخلی را حل کند. رهبر تیم به نگرانی‌های شخصیت گوش کرده و دستیار رهبر تیم هدایت تیم را بر عهده خواهد داشت.

 

تحت کنترل نگه داشتن اطلاعات

 

فقط برای تیم :

سطوح اندکی از امنیت وجود دارند که اعضای تیم حفاظت باید از آنها آگاهی داشته باشند. شما به عنوان یک بادیگارد یا عضو تیم محافظت از نزدیک با زندگی شخصی بسیاری از افراد تحت حفاظت ارتباط خواهید داشت. ضروری است که تمامی اطلاعات شخصی این افراد را در بین تیم نگه دارید.

شما باید تمامی اطلاعات در مورد شخصیت را طبق دستورهای از پیش تعیین‌شده رهبر تیم محفوظ نگه دارید.  اگر به شما گفته می شود چیزی را یادداشت کنید، آن را یادداشت می‌کنید. اگر از شما خواسته می‌شود چیزی را یاد بگیرید و آن را یادداشت نکنید، از دستورهای رهبر تیم پیروی می‌کنید.

از همه مهم‌تر، هرگز درباره قابلیت‌های عملیاتی تیم با هیچ کس خارج از تیم صحبت نکنید. هر جنبه از عملیات‌های تیم فقط مخصوص تیم است. شما باید از رویه‌های عملیاتی تیم پیروی کنید. شما به عنوان عضوی از تیم باید همیشه از رویه‌های عملیاتی استاندارد تیم پیروی کنید.

هرگز چیزی مرتبط با نحوه فعالیت تیم یا اینکه از چه کسی حمایت می‌کنید را با هیچ کس خارج از تیم امنیتی در میان نگذارید. نشان دادن هر چیزی به شخصی خارج از تیم شما یک نفوذ امنیتی محسوب خواهد شد. هرگز با هیچ کس درباره زندگی شخصی شخصیت تحت حفاظت خود یا هویت او صحبت نکنید. این کار به معنای نقض امنیت است. شما یک شخص حرفه‌ای هستید که برای حفظ اسرار استخدام شده است نه داستان‌گویی.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

شرکت بادیگارد شخصی

شرکت بادیگارد شخصی

بادیگاردها یا محافظان شخصی متخصص‌های امنیتی بسیار ماهری هستند که در زمینه حفاظت شخصی از افراد به طور کامل آموزش دیده‌اند. این افراد با شرکت

ادامه مطلب »