اسلحه کشی و تیراندازی

اگر شخصی با در دست داشتن اسلحه دستی یا بلند به شما حمله کند و در کمتر از یک دقیقه به او شلیک نکنید یا او را نکشید، ممکن است مورد سرقت قرار گرفته و یا اینکه شخصیت ربوده شود. اگر در سایر کشورها سفر می‌کنید، با داستان‌های آدم‌ربایی برای خون‌بها آشنا هستید. مهم‌ترین کار در مواجهه با حمله یا اسلحه دستی، دور ماندن از لوله اسلحه است. می‌دانم ممکن است این حرف خنده‌دار باشد، ولی داشتن آگاهی موقعیتی و اجتناب از لوله اسلحه می‌تواند زندگی‌تان را نجات دهد.

4قانون مهم برای دفاع از خود

  • فاصله – اگر می‌توانید فرار کنید.بین خودتان و مهاجم فاصله ایجاد کنید.
  • منحرف کردن – پیشرفت حمله را منحرف کرده و کنترل تاکتیکی را به دست بگیرید.
  • دفع کردن – با یک اسلحه مهاجم را دفع کنید.
  • دفاع کردن – با هر چه در اختیار دارید از خودتان و شخصیت دفاع کنید.

قوانین مبارزه مسلحانه

  • این یک متناقض‌نما است. هیچ قانونی در هیچ نوع مبارزه‌ای وجود ندارد.

    فرقی نمی‌کند شما عضو گروه ضربت، نیروهای ویژه، نیروهای دریایی یا سایر بادیگاردهای سریع باشید، مواجهه با یک اسلحه پر، تجربه‌ای بسیار ترسناک است. هرچه تمرین شما با اسلحه بیشتر باشد، احتمال زنده ماندنتان در شرایط خطرناک مواجهه با مهاجمین مسلح بیشتر خواهد بود.

    مهم‌ترین کاری که می‌توانید در حین درگیری انجام دهید، حفظ آرامش خودتان است. اگر آرام باشید، خواهید توانست به تمرین‌های گذشته خود دسترسی داشته و از نظر ذهنی به درگیری غلبه کنید.

    شخصی که در یک باشگاه تیراندازه اسلحه به دست می‌گیرد و با نگاه از مگسک به اهداف کاغذی شلیک می‌کند یک مبارز مسلح نیست. اکثر این افراد، تیراندازهای باشگاهی هستند. این به آن معنی نیست که آنها می‌توانند در شرایط پرفشار به اهداف شلیک کنند. تیراندازی به اهداف و تیراندازی تحت استرس دو موضوع کاملا متفاوت هستند. بهترین حالت این است که برای هر دو شرایط تمرین کنید.

    بهترین کاری که می‌توانید در حین تمرین انجام دهید، امن، سخت و واقعی نگه داشتن تمرین است.

    من پیشنهاد می‌کنم یک دوره رسمی تیراندازی را یافته و کار خود را با آن شروع کنید. مربیان تیراندازی معتبری وجود دارند و مبانی را به شما آموزش داده و به ایجاد اعتمادبنفس لازم برای حمل یک اسلحه در شما کمک خواهند کرد.

می‌توانم حرکت کنم؟

  • همه می‌خواهند یک تیرانداز باشند. این مهم است که هم‌زمان تیراندازی و حرکت کنید. باید از توانایی تیراندازی و حرکت کردن در حین جمع‌آوری اطلاعات و فکر کردن به شرایط پیش رو برخوردار باشید. اکثر ورزشکاران موفق به شما خواهند گفت که رمز موفقیت آنها، در هر رشته ورزشی، تمرین همیشگی مبانی آن رشته است. اگر به مبانی هر ورزش یا سیستمی مسلط شوید، در مسیر تسلط کامل به آن قرار خواهید گرفت.

     

هر زمان اسلحه به دست دارید، مبانی امنیت اسلحه را تمرین کنید

  • تمامی اسلحه‌ها را در وضعیت امن قرار داده و هیچ فرضی نکنید. اگر در نزدیکی من شلیک تصادفی از شما سر بزند، با مشت به صورتتان خواهم کوبید.

به امنیت فکر کنید

  • اولین کاری که پس از به دست گرفتن هر اسلحه جدید می‌کنید، فرض این است که اسلحه در حال حاضر پر است. هرگز با هیچ اسلحه‌ای بازی نکنید. این رفتار می‌تواند منجر به حادثه شود.

امن کردن اسلحه

    • انگششتان را دور از ماشه نگه دارید.
    • دکمه رهاسازی خشاب را فشار داده و در حالی که انگشتتان دور از ماشه است، خشاب را درآورید.
    • خشاب را مقابل خود قرار دهید.
    • انگششتان را دور از ماشه نگه دارید.
    • اسلحه را بچرخانید و گلنگدن را به عقب بکشید. در حالی که انگشتتان دور از ماشه است، گلنگدن را قفل کنید. تمامی این کارها را در حالی انجام دهید که لوله اسلحه به سمتی امن باشد. اگر گلوله‌ای در لوله باشد، باید به زمین بیفتد. اسلحه را در سمت عقب قفل کنید.
    • انگشتتان را دور از ماشه نگه دارید.
    • اسلحه را بالا و دور از افراد حاضر در نزدیکی‌تان نگه دارید.
    • به صورت بصری لوله را بررسی کنید. داخل آن را نگاه کنید. انگشت لعنتی‌تان را دور از ماشه نگه دارید.

     

    نکته: حتی اگر اسلحه‌ای که به شما داده می‌شود فاقد خشاب باشد، همیشه فرض کنید هنوز یک گلوله داخل لوله است. همیشه امن ساختن یک اسلحه را به یک عادت تبدیل کنید و هرگز فرض نکنید که لوله خالی است، مگر اینکه خودتان داخل آن را نگاه کرده باشید.

مواردی که هر شخصی باید پیش از به دست گرفتن اسلحه بیاموزد

    • انگششتان را دور از ماشه نگه دارید.
    • دکمه رهاسازی خشاب را فشار داده و در حالی که انگشتتان دور از ماشه است، خشاب را درآورید.
    • خشاب را مقابل خود قرار دهید.
    • انگششتان را دور از ماشه نگه دارید.
    • اسلحه را بچرخانید و گلنگدن را به عقب بکشید. در حالی که انگشتتان دور از ماشه است، گلنگدن را قفل کنید. تمامی این کارها را در حالی انجام دهید که لوله اسلحه به سمتی امن باشد. اگر گلوله‌ای در لوله باشد، باید به زمین بیفتد. اسلحه را در سمت عقب قفل کنید.
    • انگشتتان را دور از ماشه نگه دارید.
    • اسلحه را بالا و دور از افراد حاضر در نزدیکی‌تان نگه دارید.
    • به صورت بصری لوله را بررسی کنید. داخل آن را نگاه کنید. انگشت لعنتی‌تان را دور از ماشه نگه دارید.

     

    نکته: حتی اگر اسلحه‌ای که به شما داده می‌شود فاقد خشاب باشد، همیشه فرض کنید هنوز یک گلوله داخل لوله است. همیشه امن ساختن یک اسلحه را به یک عادت تبدیل کنید و هرگز فرض نکنید که لوله خالی است، مگر اینکه خودتان داخل آن را نگاه کرده باشید.

در دست گرفتن اسلحه

    • یاد بگیرید چگونه اسلحه را به شکل مناسب در دست بگیرید. اسلحه، بخشی از دست شما محسوب می‌شود. برای به هدف زدن، باید ابتدا نحوه به دست گرفتن اسلحه را یاد بگیرید. در حین درگیری با هدف اسلحه را در دست خواهید داشت. نحوه به دست گرفتن اسلحه بر تعادل بدنتان و امنیتتان تاثیرگذار خواهد بود

دست غالب

    • تیراندازی باید همیشه با دو دست انجام شود. زمانی که شروع به یادگیری کنترل اسلحه می‌کنید، عادات خوب را ایجاد کنید. انگشت اشاره خود را تا زمانی که آماده شلیک نیستید، دور از ماشه نگه دارید. دست غالب شما باید در راستای طولی اسلحه کشیده شود. قنداق اسلحه در زمان تیراندازی ثابت می‌ماند. انگشت تیراندازی شما هرگز، هرگز، هرگز نباید ماشه را لمس کند. تنها زمانی که شما ماشه را لمس می‌کنید زمانی است که برای تیراندازی به سمت هدف آماده باشید. انگشت شصت شما باید دور اسلحه قرار بگیرد.

      همیشه اسلحه را نزدیک به بالا نگه دارید. همیشه اسلحه را رو به پایین نگه دارید.

موقعیت بدن

    • موقعیت مناسب تیراندازی، باز کردن پاهایتان به اندازه عرض شانه و خم کردن اندک زانوها و رو به جلو ایستادن است. عضلات پاهایتان را منقبض و قفل نکنید زیرا به سرعت خسته خواهید شد. محکم بایستید و با بخش پایینی بدنتان یک تکیه‌گاه پایدار ایجاد کنید. پاشنه‌هایتان را کاملا روی زمین قرار دهید. شانه‌های خود را باز کنید. بدنتان را کمی به جلو خم کنید. کمی از زانو خم شوید. اسلحه را با حرکتی روان با دست غالبتان از غلاف خارج کرده و اسلحه را به دست بگیرید.

هدف‌گیری

    • توانایی حفظ رابطه بین مگسک‌های جلویی و پشتی، پیش‌نیاز هدف‌گیری صحیح است. باید مگسک‌ها را هم‌راستا کرده و روی هدف قرار دهید

    • نسبت به رابطه مگسک پشتی با مگسک جلویی آگاه بمانید. دید معمولی، دیدی است که مگسک پشتی اسلحه دستی تقریبا مثل مگسک جلویی متمرکز باشد. برخی از تیراندازها شاید در هدف‌گیری سریع فقط قادر به دیدن تورفتگی مگسک پشتی باشند. مرز خارجی مگسک شاید تار باشد. در برخی شرایط، اسلحه‌تان شاید فاقد مگسک باشد. اگر اسلحه‌تان مگسک نداشته باشد، شاید مجبور شوید با خط دید خود هدف‌گیری و تیراندازی کنید.

    • کنترل ماشه

      شما نباید انگشتتان را روی ماشه فشار دهید یا آن را با تمام قدرت بکشید تا اسلحه شلیک کند. باید با حرکتی روان انگشت خود را کمی روی ماشه فشار دهید. اگر در حین تیراندازی با اسلحه‌تان متمرکز باشد، صدای شلیک نباید شنیده شود. همیشه به یاد داشته باشید آهسته روان است، و روان سریع است

ذهنیت یک مبارز

    • به خاطر داشته باشید در نقطه‌ای از هر مبارزه ضربه خواهید زد و ضربه خواهید خورد. بدن خود را پایین نگه دارید تا مطمئن شوید هیچ بخش مهمی از آن ضربه نمی‌خورد.

      در هر مبارزه، ممکن است با چیزی ضربه بخورید. اگر وارد درگیری فیزیکی شدید، احتمال مشت خوردن شما وجود دارد. اگر وارد مبارزه با چاقو شوید، احتمال بریدگی یا ضربه چاقو در زمان دفاع وجود دارد. اگر گرفتار مبارزه با اسلحه شوید، احتمال تیر خوردنتان وجود دارد. فقط امیدوار باشید در صورت تیر خوردن، گلوله به بخشی غیرکشنده اصابت کند.

      نکته: هر زمان که اسلحه‌ای را در مبارزه می‌بینید، به عنوان یک بادیگارد محافظت از نزدیک، قوانین انصاف خارج از گزینه خواهند بود. باید تمام آنچه می‌توانید را جهت برنده شدن در مبارزه و محافظت از شخصیت انجام دهید. هیچ چیزی در مورد هیچ مبارزه‌ای منصفانه نیست، پس باید برای برنده شدن و غلبه بر رقیبتان به هر قیمتی مبارزه کنید. زندگی شما در خطر است.

ناحیه ضربه خود را محدود کنید

    • رمز برنده شدن در اکثر مبارزات ساده است. ناحیه‌ای که رقیبتان می‌تواند به آن ضربه وارد کند را محدود کرده، و مهم‌تر از هر چیز دیگر، زمانی که در ناحیه‌های تاثیرگذار به او ضربه می‌زنید، از نظر فیزیکی و ذهنی در مبارزه بمانید.

زاویه قوی بدن

    • زاویه بدنی قوی به سوی مهاجم داشته باشید. این موضوع به شما اجازه می‌دهد حتی در حین حرکت، تعادلتان را حفظ کرده و کاملا مؤثر به تیراندازی بپردازید.

هدف‌گیری سریع

    • شلیک به هدف، با نهایت سرعت ممکن، حیاتی‌ترین مهارت برنده شدن در هر مبارزه یا درگیری فیزیکی است. اگر بتوانید با استفاده  از اشتباه‌های او یک هدف واضح را ببینید، در مسیر پیروزی در مبارزه قرار خواهید گرفت. این کار گاهی به سادگی نشانه گرفتن اسلحه به سمت مهاجم و کشیدن ماشه است. اولین شخصی که به شخص مقابل شلیک کند، برتری روانی و تاکتیکی در هر مبارزه‌ای را به دست خواهد گرفت.

فورا آتش سرکوبگر روی هدف ایجاد کنید

    • در حین یک مبارزه مسلحانه احتمالی هیچ زمانی را هدر ندهید. به محض اینکه دیدید اسلحه‌ای به سمت شما گرفته شده است، فورا اسلحه‌تان را بیرون آورده و وارد مبارزه شوید. رمز برنده شدن در هر مبارزه، شروع تیراندازی به سمت هدف است. هرچه سریع‌تر و دقیق‌تر تیراندازی کنید، احتمال بیشتری برای برنده شدنتان در مبارزه وجود دارد. اگر می‌توانید از آتش سرکوبگر/پوششی استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنم این کار را انجام دهید، مخصوصا اگر می‌خواهید برنده شوید.

      هرچه تمرین چالش‌انگیزتری داشته باشید سریع‌تر می‌توانید با شرایط مرگ و زندگی وفق پیدا کنید.

اصل شوک و حیرت

    • تصور کنید یک نفر چقدر سردرگم می‌شود اگر روی شما اسلحه بکشد، و شما با اولین شلیک او را شکست دهید. صدای اولین گلوله شلیک‌شده به سمت شخصی که می‌خواهد به شما تیراندازی کند، به اندازه کافی موجب گیج شدن او می‌شود که او را در مقام آخر قرار دهد

هدف‌گیری و تیراندازی حین حرکت را بیاموزید

    • یادگیری تیراندازی بدون هدف‌گیری یکی دیگر از مهارت‌های لازم برای استفاده در آینده است. بیرون آوردن سریع اسلحه‌تان و گرفتن آن به سمت هدف یک ابزار دیگر در مجموعه‌ مهارت‌های تیراندازی است که ارزش یادگیری دارد. زمانی که به سطحی از تسلط بر بیرون آوردن و شلیک با اسلحه شوید، زمان انجام آن در شرایط استرس‌زا اعتمادبنفس بیشتری خواهید داشت

بیرون آوردن سریع و روان اسلحه

    • باید نحوه بیرون آوردن اسلحه‌تان را یاد گرفته و بیرون آوردن سریع آن از غلاف را تمرین کنید. بیرون آوردن و در دست گرفتن اسلحه‌تان را تمرین کنید. اگر بتوانید اسلحه خود را سریع بیرون آورده و روی هدف بگیرید و با دقتی متوسط تیراندازی کنید، برنده مبارزه خواهید بود.

با گلوله مشقی شلیک کنید

    • برخی از افراد دوست ندارند با گلوله مشقی شلیک کنند، ولی هرچه سریع‌تر حافظه عضلانی را برای دربرگیری صدا ایجاد کنید، در شرایط مرگ و زندگی واقعی سریع‌تر خواهید بود. یک بادیگارد باید وزن کامل اسلحه‌اش را احساس کند تا بتواند یک مهارت کامل را به درستی شکل دهد.

      تنها راه یادگیری یک مهارت، یادگیری کامل مهارت به شکل صحیح است. نگران سرعت نباشید. هرچه بیشتر تمرین کنید، سرعتتان در آن مهارت بیشتر خواهد شد.

غلاف کردن اسلحه

    • در زمان خریدن غلاف، باید تعادل بین نیاز بیرون آوردن سریع اسلحه‌تان و داشتن ظاهری شیک را برقرار کنید. غلافی را تهیه کنید که برای شما مفید باشد و بتوانید به صورت روزانه حمل کنید. تجهیزات باید کاربردی باشند، نه اینکه فقط برندی معروف و ظاهری شیک داشته باشند.

      قانون: اگر در زمان انجام محافظت از نزدیک از غلاف استفاده می‌کنید، بهتر است از غلاف یکسان با سایر اعضای تیم استفاده کنید. گیج شدن در صورت نیاز به استفاده از اسلحه هم‌تیمی‌تان و ندانستن محل دکمه رهاسازی آن می‌تواند مشکل‌آفرین باشد

پر کردن مجدد و راه‌اندازی اسلحه

    • دو مهارتی که شما را در مبارزه نگه خواهند داشت، پر کردن مجدد اسلحه و رفع عیوب آن خواهند بود.

      اگر بتوانید تحت استرس اسلحه‌تان را مجددا پر و عیب آن را برطرف کنید، می‌توانید تحت فشار نیز همین کار را انجام دهید

فضای کاری اسلحه

    • هرگز نباید در حین درگیری چشم از رقیب بردارید، مگر اینکه برای اطمینان از خالی بودن لوله گذاشتن گلوله‌ای دیگر یا رفع عیب به اسلحه نگاه کنید.

      اسلحه خود را بالا و در فضای کاری اسلحه نگه دارید.

      حرکت فیزیک و مشاهده رقیب در حین حرکت را هم‌زمان با رفع عیب یا عوض کردن خشاب تمرین کنید.

عیوب فنی

    • همه وسایل گیر می‌کنند یا خراب می‌شوند، پس انتظار آن را داشته باشید.

      قانون مورفی می‌گوید اگر چیزی قرار است خراب شود، در زمانی خراب می‌شود یا از کار می‌افتد که بیشترین نیاز را به آن دارید.

      اگر اسلحه‌تان دچار عیب شد، ذهنتان را در بازی نگه داشته و به رویه‌های تمرین‌شده‌تان رجوع کنید. همیشه در حین بروز عیوب، ابتدا به امنیت فکر کنید.

رفع عیب

      • با دست غیرغالب خود گلنگدن را عقب کشیده و در همان محل قفل کنید. این عمل فشار را از روی گلوله برمی‌دارد.
      • خشاب را خارج کرده و اجازه دهید روی زمین بیفتد. شاید یک خشاب خراب باعث عیب شده باشد. شاید خشاب نیاز به تعویض داشته باشد.
      • گلنگدن را سه یا چهار بار به صورت پیاپی بکشید. این عمل هرگونه خرده یا پوسته‌های گلوله‌ را از لوله خارج می‌کند.
      • گلنگدن را به عقب کشیده و قفل کنید. اکنون به صورت بصری داخل لوله را نگاه کنید و مطمئن شوید که کاملا تمیز است. مطمئن شوید هیچ گلوله‌ای داخل لوله گیر نکرده باشد.
      • خشاب را با یک خشاب دیگر تعویض کرده و آن را جا بزنید.
      • گلنگدن را یک بار به عقب کشیده و رها کنید تا گلوله در لوله قرار گیرد.
      • شرایط را ارزیابی کنید، و در صورت نیاز به درگیری، به اختیار خود وارد درگیری شوید.

تیراندازی در حین حرکت

یکی از مشکل‌های تمرین استاندارد تیراندازی پلیس این است که بیش از اندازه ثابت و ساکن است. اکثر ادارات پلیس در گذشته، افسران را برای تیراندازی در حالت ساکن آموزش می‌دادند، و نه مبارزه مسلحانه پویا. اگر می‌خواهید مهارت‌هایی کسب کنید که در شرایط واقعی به شما کمک کنند، باید حرکت کردن و پناه گرفتن با یک عمل فیزیکی را یاد بگیرید.